تاریخ انتشارجمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۶۴۸۹۵
بخشدار کجور گفت: آیین 14 آبان روز مازندران با شکوه هرچه تمام تر در روستای صالحان بخش کجور در امامزاده سیدعلی کیاسلطان معروف به دبیر صالحانی برگزار می شود.
۰
plusresetminus
برگزاری روز مازندران در روستای صالحان نوشهر
به گزارش بلاغ، حسین بیژنی در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم ۱۴ آبان روز مازندران که قرار است در روستای صالحان طبق روال سالهای گذشته برگزار شود، در فرمانداری نوشهر اظهار کرد: ۱۴ آبان برای مردم طبرستان  خصوصاً مرزن آباد و کجور دارای اهمیت زیادی است.

وی افزود: کجوریان  در سال ۲۵۰ قمری با علویان بیعت کردند و اولین نماز جمعه در منطقه کجور در نقطه ای به نام صالحان برگزار شد و اینان  با نماینده اهل بیت  بیعت کردند و بنیانگذار اولین حکومت شیعه در کجور  شدند.

بخشدار کجور در ادامه با بیان اینکه  بخشی از مازندرانی ها به صورت رسمی با نماینده علویان بیعت کردند، تصریح کزد: چه زیباست که روز ۱۴ آبان به نام روز مازندران نامیده می شود و به همین دلیل با توجه به وقفه دو ساله به خاطر کرونا،  امسال قرار است باشکوه تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

بیژنی از این روز به عنوان  رسم و باور دیرین و اراده جدی کجوریان و اهالی مرزن آباد یاد کرد و ادامه داد: این مراسم باید با مداومت برگزار شود زیرا آبروی کجور است و باید روز ملی مازندران در تاریخ استان دست به دست شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲