کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه و دانشگاه:

علامه ذالفنون تشنه علم بود/ اخلاص کلید تاثیرگذاری علامه حسن‌زاده آملی

3 مهر 1401 ساعت 14:54

استاد حوزه و دانشگاه گفت: آشنایان علامه حسن‌زاده آملی می‌دانند که اساس کار علمی دقت است و ایشان در کارهایشان دقت فراوان دیده می‌شد و عمیق مطالعه می‌کرد.


به گزارش بلاغ؛ یزدان پناه نیاکی، شاگرد علامه حسن زاده آملی در نخستین سالگرد علامه ذالفنون که با حضور پرشور مردم برگزار شد، اظهار کرد: هرکس بدنبال تحصیل علم و تعلم علم برای خدا باشد، در ملکوت اعلی از وی  بزرگ یاد می‌کند، آن کس در راه دل حرکت می‌کند در راه ملائکه قرار می‌گیرند .

وی با بیان اینکه علامه حسن‌زاده آملی هر کاری بخاطر خدا انجام می داد، عنوان کرد: از ابتدا تشنه علم بود و علم به بهای دیگری غیر خدا نخواست، شیفته علم به حقیقت بود.

استاد دانشگاه تصریح کرد: حال و وضع علامه رقیبی ندارد، آن‌گونه که مشتاق درس خواندن بودند، تشنه علم بالاتر از علامه ندیده ام آنقدر تشنه علم بود، از خوابش می‌گذشت تا کتابی که میخواهد پیدا کند،با تشنگی قوت و علاقه می‌خواند و همیشه تشنه بود و جای شگفتی این است که به یک علم و یک گونه دانش اکتفا نمی‌کرد و همه علوم و فنون را در خود پیاده کرد.

وی ادامه داد: آشنایان علامه می‌دانند که اساس کار علمی دقت است و ایشان در کارهایشان دقت فراوان دیده می‌شد و عمیق مطالعه میکرد.

یزدان پناه با تاکید اینکه  کار، قلم، فکر، تمام کارهای علامه برای خدا بود، اظهار کرد: با توجه به قلم زدن در راه خدا جزو نور بودند، نوع آثار ایشان جزو نور بوده و حتی یکی از شاگردانش نیز آن را خواب اینگونه دیده‌اند‌، در آثار علامه نیز این نور مشاهده می‌شود و در قلم ایشان راه خدا را می‌بینید.

 این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: تمام کار علامه با اخلاص بود و خدا با توحیدش ایشان را خالص کرده است و این آثار و سخنانش دیده می شود، خدا به ایشان عنایت کرد و چنین جایگاه علمی برسد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 464801

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/464801/علامه-ذالفنون-تشنه-علم-اخلاص-کلید-تاثیرگذاری-حسن-زاده-آملی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com