تاریخ انتشارشنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۶۴۷۸۲
رئیس‌جمهور گفت: جلوه حضور امروز مردم ایران در سراسر کشور جلوه اقتدار و عزت جمهوری اسلامی است، این همان صدایی است که بنده به عنوان خدمتگذار ملت سعی کردم در سازمان ملل با زبان خودم عنوان کنم.
۰
plusresetminus
راهپیمایی امروز مردم جلوه اقتدار و عزت جمهوری اسلامی است
به گزارش بلاغ،  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک مقر این سازمان سفر کرده بود، پس از سخنرانی در این نشست و برگزاری برخی برنامه‌های جانبی دیگر، شامگاه جمعه (اول مهر) با استقبال معاون اول و معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری وارد تهران شد.

همچنین آیت‌الله رئیسی در نشست خبری با خبرنگاران درباره ابعاد سفرش به نیویورک، گفت:‌ در نشست عمومی سازمان ملل فرصتی بود تا دیدگاه‌های جمهوری اسلامی را تبیین کنیم، اجتناب از یک جانبه‌گرایی، اجتناب از استانداردهای دوگانه، در موضوع تروریسم ، حقوق بشر و موضوع هسته ای مورد تاکید ما بود و  به نگاه های دو گانه و چند گانه که در غرب وجود دارد اعتراض کردیم.

وی افزود: دشمنان تلاش کردند صدای ملت ایران شنیده نشود، صدای ملت ایران صدای اقتدار و مظلومیت بود، صدای ملت ایران صدای مظلومیت شهدایی مثل حاج قاسم بود و در این زمینه دشمنان در برنامه‌ریزی برای شنیده نشدن صدای مردم موفق نبودند.

رئیس‌جمهور گفت: جلوه حضور امروز مردم ایران در سراسر کشور جلوه اقتدار و عزت جمهوری اسلامی است، این همان صدایی است که بنده به عنوان خدمتگذار ملت سعی کردم با زبان خودم عنوان کنم.

وی افزود: زمینه کار  و تلاش برای مسئولین بسیار فراهم است و امروز رغبت و زمینه کار تجاری با ایران بسیار بالاست.

رئیس‌جمهور عنوان کرد: امروز جایگاه جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل منطقه جایگاه بسیار بالایی است، در نشست عمومی سازمان ملل به این نکته اشاره کردیم که سازمان ملل، سازمان ملت‌ها باشد نه سازمان نفوذ قدرت‌های بزرگ و این نکته را صریحا به دبیرکل سازمان ملل نیز گفتم.

 آیت‌الله رئیسی  در سفر به نیویورک پس از شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شرکت و سخنرانی در اجلاس تحول آموزش در سازمان یونسکو، دیدار با برخی رهبران ادیان، دیدار با متخصصان و کارشناسان سیاست خارجی آمریکا، دیدار با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی، برگزاری نشست مطبوعاتی و دیدار با ایرانیان مقیم این کشور صبح امروز به وقت ایران، نیویورک را به مقصد تهران ترک کرده بود.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با رئیس جمهور فرانسه، رئیس جمهور بولیوی، نخست وزیر پاکستان، نخست وزیر عراق، رئیس جمهور سوئیس، نخست وزیر لبنان، نخست وزیر ژاپن، رئیس جمهور فنلاند، رئیس جمهور صربستان، نخست وزیر ارمنستان، رئیس جمهور زیمبابوه و دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

سفر رئیس‌جمهور به نیویورک در ادامه تلاش‌ها برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه‌گرایی اقتصادی» انجام شد.

 رئیس جمهوری بعد ازظهر دوشنبه به وقت محلی به محض ورود به نیویورک در اجلاس تحول آموزش سازمان ملل که با همکاری یونسکو برگزار شد، با بیان اینکه معتقدیم تحول در آموزش بدون توجه به خانواده، عدالت و معنویت میسر نخواهد بود، گفت: ایران سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خود را با ابتناء به فلسفه تربیتِ ایرانی- اسلامی و بدون اتکا به رویکردهای تک بعدیِ سکولارِ موجود در سند ۲۰۳۰ تدوین کرده است.

رئیس جمهور اسلامی ایران همچنین برای نخستین بار در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور یافت.

نخستین حضور رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل با ابتکار ویژه وی و بالا بردن تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراه بود که به سرعت به خبر مهمی تبدیل شد تا بار دیگر جهان شاهد جنایت آمریکا و قاطعیت ایران در پیگیری این جنایت باشد.

پایان پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲