تاریخ انتشارجمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۴۶۴۷۵۹
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پیروزی و صیانت از کشور و حفظ امنیت با مقومت حاصل می‌شود نه تسلیم، گفت: دشمنان ما بدانند که حرکت ملت ایران روی خط مقاومت ترسیم شده و عصبانیت آنها نیز به دلیل این خط است.
۰
plusresetminus
حرکت ملت ایران روی خط مقاومت ترسیم شده است/تخریب اموال نماد توطئه دشمنان است
به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری تقوای الهی را سبب رستگاری انسان دانست و گفت: انسان باید متشرع و به حلال و حرام الهی توجه داشته باشد.

وی زیست مومنامه با تقوا را سبب سعادت دانست و با تسلیت سالروز ارتحال پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، از دست دادن نبی مکرم اسلام را بزرگترین مصیبت ذکر کرد و گفت: بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) پناهگاه نظام اسلامی و ملت ایران است.

وی وقف را از جمله مناسبت‌های پیش رو برشمرد و آن را صدقه جاریه عنوان کرد و گفت: وقف سبب سود اخروی می‌شود و باید فرهنگ وقف را ترویج دهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه دشمنان آموزه‌های دینی را برنمی تابند، گفت: همچنین آنان از عمق سیاسی دین اسلام عصبانی هستند و دشمنان انقلاب نیز اصل نظام را هدف قرار داده‌اند.

محمدی لائینی با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس حماسه ایثارگران و شهدا را ارج نهاد و گفت: حقایق دفاع مقدس باید به گوش جوانان برسد و در جامعه ترویج شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بر لزوم بهره گیری بیشتر از فرصت تعلیم و تربیت، گفت: تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش دو رکن مهم است و باید با هم دیده شوند و هرکدام بدون دیگری خسارت بار هستند.

وی بر لزوم گزینش درست معلمان تاکید کرد و گفت: در گزینش معلمان باید علاوه بر تخصص به مبانی انقلابی و ارزشی توجه شود و مسئولان امر به این مسائل در گزینش توجه کنند.

محمدی لائینی قهرمانی ورزشکاران استان را در مسابقات جهانی کشتی ارج نهاد و گفت: تلاش‌های ورزشکاران سبب درخشش ایران اسلامی در مسابقات جهانی شده است.

امام جمعه ساری همچنین از تلاش‌های نیروی انتظامی دستگاه‌های تأمین کننده امنیت در برقراری نظم تقدیر کرد و با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل متحد آن را دارای نکات خوب و مفید دانست و گفت: مطالب زیبایی در این سخنرانی مطرح شد و نمایش عکس سردار سلیمانی مقابل زورگویان عالم نشان دهنده آن است که ایران نماد مقاومت است.

وی گفت: همه مردم ایران و دولت و نظام درخواست انتقام از قاتلان سردار شهید سلیمانی را دارند و مجامع بین المللی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پیروزی و صیانت از کشور و حفظ امنیت با مقومت حاصل می‌شود نه تسلیم، گفت: دشمنان ما بدانند که حرکت ملت ایران روی خط مقاومت ترسیم شده و عصبانیت آنها نیز به دلیل این خط است.

محمدی لائینی به راه اندازی جنگ‌های نیابت‌ها و انواع ناآرامی‌ها را ناشی از حاکم بودن روح مقاومت در کشور دانست و گفت: دشمن هر روز بهانه‌ای درست می‌کنند و امروز با بهانه‌ای جدید به اموال عمومی، جان، نوامیس و مقدسات تعرض می‌کنند.

وی قرآن سوزی، مسجد سوزی، کشتن انسان‌های بی گناه و تخریب اموال عمومی را مایه تأسف دانست و گفت: دشمن در تلاش دارد تا امنیت عمومی جامعه را خدشه دار کند.

امام جمعه ساری اغتشاشات روزهای اخیر را با جریانات سال ۸۸ مقایسه کرد و گفت: تجمعات اعتراضی روبه ضعف است زیرا مردم ایران آشوبگران را تنها گذاشتند زیرا می‌دانند که عوامل دشمن هستند و امروز برای حمایت از نیروی انتظامی مظلوم راهپیمایی می‌کنیم تا سرسپردگی خود را به آرمان شهیدان و مقام عظمای ولایت اعلام کنیم.

وی گفت: امروز جمع شدیم تا اربعین انقلابی دیگری را رقم زنیم و به آمریکا و نیروهای نیابتی آنها بگوئیم که هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران مردم را به هوشیاری وتنها گذاشتن عده‌ای معدود فریب خورده توصیه کرد و گفت: بهترین راه مبارزه با فتنه سازها تنها گذاشتن آنها است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران نیز در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه ساری با بیان این که جنگ ما با دشمن نبرد حق و باطل است، گفت: ایستادگی، مقاومت و استقامت درس های دفاع مقدس است.

سردار عبدالله ملکی با اظهار اینکه دشمن جنگ تمام عیار بین المللی در مقیاس کوچک را علیه ما تحمیل کرد، افزود: این در حالی بود که ۱۹ ماه از شکل گیری انقلاب اسلامی گذشته بود.

وی با عنوان اینکه دشمن در تجزیه و تحلیل به اعتقادات و باورهای مذهبی مردم توجه نکرده بود، افزود: ما به عاشورا و ولی فقیه و قرآن مجید معرفت و اعتقاد داریم و عدم توجه به قدرت ولایت فقیه سبب شکست دشمن شده است.

این مسئول گفت: همچنین دشمن به قدرت مردم بصیر وولایتمدار توجه نکرده بود و طی ۴۳ سال همچنان هجمه‌ها ادامه دارد درحالی که ما وصل به عاشورا و قرآن هستیم و این سبب ایستادگی ما شده است.

ملکی ایستادگی، مقاومت و استقامت را از جمله درس‌های دفاع مقدس بیان کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۸۰ هزار نفر از جوانان و نوجوانان کشور برای دفاع از کشور و میهن شهید شدند و با کومله و منافقان جنگ کردیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اظهار اینکه در دوران دفاع مقدس از خاک میهن حراست کردیم، گفت: بیش از ۵۶۴ نفر از زنان کشور شهید شدند و برای دفاع از انقلاب، دین، نظام، ولایت فقیه و وطن شهید دادیم.

وی با اشاره به در روزهای اخیر استکبار جهانی اعم از موساد و غیره علیه ما بسیج شدند، گفت: ما با قدرت به راه شهیدان ادامه خواهیم داد و پای عهد خود با انقلاب ایستاده‌ایم.

ملکی با اظهار اینکه ارزش‌های دفاع مقدس باید به درستی معرفی شود، حفظ این دستاوردها را امری لازم و ضروری دانست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲