اعضای مجمع هیات رییسه فوتبال مازندران انتخاب شدند؛

در سفر رئیس فدراسیون فوتبال به ساری چه گذشت؟

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۴۶۴۷۲۸
اعضای هیات رئیسه فوتبال مازندران با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در ساری انتخاب شدند.
۰
plusresetminus
در سفر رئیس فدراسیون فوتبال به ساری چه گذشت؟
به گزارش بلاغ، اعضای هیات رئیسه فوتبال مازندران با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در ساری انتخاب شدند.

در این نشست هر یک از داوطلبان به مدت پنج دقیقه برنامه هایشان را تشریح کردند و سپس رای گیری انجام شد که در نتیجه آن قربانعلی سهرابی با ۳۴ رای به عنوان نایب رئیس هیات فوتبال مردان و آنیتا امیدی به عنوان نایب ریس هیات فوتبال بانوان مازندران انتخاب شدند.

نقی رحیمی هم در نتیجه رای گیری به عنوان نماینده باشگاه ها و غلام حسن صانعی به عنوان نماینده هیات های ورزشی مازندران انتخاب شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در آغاز این نشست گفت : ورزش مازندران ۷۷ طرخ نیمه تمام دارد که بعضی از آنها عمر ۱۰ ساله دارند .

حسن رنگرز افزود : فوتبال مازندران بخصوص نساجی مازندران نگین فوتبال استان و کشور است و ورزشگاه خانگی این تیم با تلاش مجموعه سیاسی و اجرایی و مدیریتی استان در دولت سیزدهم و هزینه ۶۷ میلیارد تومانی بازسازی شده است. 

وی توضیح داد : در سه سال گذشته در مسیر استاندارد سازی این استادیوم حرکت هایی شروع شد ، اما با توجه به اهمیت دیگر رشته های ورزشی نمی توانیم همه اعتبارات ورزشی را در فوتبال هزینه کنیم.

رنگرز به اهمیت باز سازی و استانداردسازی زمین فوتبال هفتم تیر بابل با ۱۹ مبلیارد تومان اشاره کرد و گفت : زمین فوتبال متقی ساری نیز  به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای باز سازی نیاز دارد و زمین فوتبال شهدای بابلسر نیز باید باز سازی شود.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران افزود : یک سوم افتخارات ورزشی کشور از مازندران است در همه تیم های فوتبالی لیگ برتری یک بازیکن مازندرانی بازی می کند. ظرفیت فوتبال مازندران بسیار بالا است و به همین دلیل از فدراسیون انتظار کمک ویژه به مازندران را داریم.

رییس هیات فوتبال مازندران هم با اظهار این که زیر ساخت های مناسب و متناسب با پیشرفت های استان مهیا نیست ، گفت : به رغم وجود ظرفیت های بی نظیر فوتبال در استان ، اما تعداد استادیوم ورزشی استاندارد مازندران به عدد دو هم نمی رسد.

رحیم درزی خلردی با بیان این که تنها ورزشگاه استاندارد ورزش فوتبال استان وطنی قائمشهر است ، افزود : کمبود امکانات ورزشی فوتبال استان در حالی است که  همواره  تعداد اعضای تیم ملی و باشگاه های فوتبال کشور از مازندران قابل توجه است.

وی با اظهار این که از مربیان مازندران نیز در کمیته فنی تیم های  فوتبال کمتر استفاده شده است ، ادامه داد : البته در سال های اخیر از داوران مازندرانی در لیگ برتر و دسته یک و دو کشور استفاده شده است.

درزی خلردی گفت : در مدیریت جدید هیات فوتبال مازندران به آموزش و کلاس دانش افزایی بیشتر توجه شده است و تا کنون ۲۰ کلاس آموزشی فوتبال برگزار شد و برای نخستین بار کلاس مربیگری « آ A» آسیا در کشور در مازندران برگزار شده است.

رئیس هیات فوتبال مازندران افزود : مازندران نیازمند توجه به زیرساخت ورزشی بخصوص فوتبال است و هیات مازندران از مکان مناسبی برخوردار نیست .

وی ابراز خرسندی کرد از این که عصر امروز با حضور رییس فدراسیون فوتبال ، کلنگ ساخت ساختمان هیات فوتبال مازندران به زمین زده می شود.

خلردی گفت : اگر دولت و فدراسیون  کمک کنند تا سه سال آینده این ساختمان به بهره برداری می رسد.

مهدی تاج در نشست مجمع انتخابات هیات رئیسه فوتبال مازندران در ساری افزود : تلاش داریم تا این استانداردها را زمین های فوتبالی که میزبان مسابقات لیگ برتر و دسته یک هستند ،  پیاده کنیم.

وی به موضوع داوری در فوتبال ایران اشاره کرد و ادامه داد : برای حفظ داوری فوتبال کشورمان در آسیا و جوامع بین المللی باید سامانه « وی ای آر  VAR » یا کمک داور ویدیویی را در زمین های فوتبال کشور اجرا کنیم .

رئیس فدراسیون فوتبال ایجاد این سامانه در زمین های فوتبال را به عنوان یک اولویت فدارسیون عنوان کرد و گفت : اگر نتوانیم این سامانه را راه اندازی کنیم به طور یقین در بخش داوری فوتبال آسیا و بین الملل با چالش های جدی مواجه خواهیم شد .
تاج همچنین به قرار داشتن در آستانه بازی های جام جهانی قطر اشاره کرد و اظهار داشت : احساس من این است که نظم و ترکیب خوبی در تیم ملی فوتبال ایران به وجود آمده است .

وی با اظهار این که عقبه روشن و خوبی از حضور « کی روش » به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در سال ۲۰۱۸ وجود دارد ، افزود : امیدواریم با حضور وی امسال نیز با همه توان مقابل رقبای خود بازی کنیم و به نتیجه مورد نظر برسیم .

تاج در مورد وضعیت فوتبال مازندران هم گفت : توسعه ورزش فوتبال با امکانات رقم می خورد و لازمه رسیدن به این امکانات نیز مشارکت و همکاری همه دستگاه های اجرایی با هیات فوتبال است .

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این که امروز با کمک استانداری و فدراسیون فوتبال کلنگ احداث ساختمان هیات فوتبال این استان به زمین زده می شود ، افزود : فدراسیون فوتبال برای این منظور ۲۰۰ میلیون تومان کمک می کند.

تاج با اشاره به این که در گذشته برای ساختمان هیات های فوتبال کشور زمین تهیه شده بود ، گفت : متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات همچنان بسیاری از هیات های فوتبال فاقد ساختمان مستقل هستند .

وی در مورد حذف تیم های پرسپولیس و استقلال از جام آسیا هم اظهار داشت : در کنگره هفتم مهر ماه که در کویت برگزار می شود ، به صورت جدی در باره حضور این دو تیم باشگاهی کشور رایزنی خواهیم کرد .

تاج ابراز امیدواری کرد که در این کنگره اعتماد از دست رفته کنفدارسیون فوتبال آسیا برگردانده شود و تاکید کرد : اگر نتوانیم این موضوع را حل کنیم  فدراسیون فوتبال به تعلیق در خواهد آمد .

تاج گفت :در حال حاضر ۶۰ بازیکن مازندران در لیگ برتر فوتبال حضور دارند که این بخشی از افتخارات ورزشی استان در عرصه این رشته ورزشی است .

وی ادامه داد : همچنین فوتبال مازندران در رده های سنی نوجوانان و جوانان و بخش بانوان و فوتبال ساحلی نیز بازیکنان خوبی دارد .

رئیس فدراسیون فوتبال گفت : حفظ و نگهداشت جایگاه پرورش بازیکنان سطح ملی در استانی مانند مازندران که از ظرفیت های خوبی برخوردار است منوط به فراهم کردن زیر ساخت های لازم است که از جمله این زیر ساخت ها ایجاد فضاهای ورزشی است .
وی افزود : نمی توان از بازیکنان انتظار داشت که در حد تیم ملی باشند ، اما زیر ساخت های لازم برای فعالیت آنها در جامعه وجود نداشته باشد که این وظیفه مسوولان امر است تا برای تهیه زیرساخت ها پای کار شوند .

تاج گفت : در حال حاضر با بازسازی و نوسازی ورزشگاه شهید وطنی گامی در این خصوص برداشته شد که امیدواری را در ورزشکاران ایجاد می کند .

وی تصریح کرد : الان باشگاه نساجی مازندران زمین ورزشی را در اختیار دارد که شرایط انجام بازی های لیگ برتر را دارد . 

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴