کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار مازندران:

عزت نظام اسلامی در دولت سیزدهم تبلور پیدا کرده است/پیشکسوتان دفاع مقدس مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند

30 شهريور 1401 ساعت 16:26

استاندار مازندران به اقدامات انقلابی دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته اشاره کردوبیان داشت: عزت نظام و شهدا و پیشکسوتان و دفاع مقدس تبلور پیدا کرده است و در دولت انقلابی که به دنبال احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی است.


به گزارش بلاغ، سید محمود حسینی‌پور در آیین تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت که به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور تصویری رهبر معظم انقلاب در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، با بیان اینکه امام راحل فلسفه جهاد و شهادت را در دنیای پر از ظلم و جور امروز و در فضای ایران اسلامی به ارمغان اورد، اظهار داشت: امام راحل در عصر حاضر پرچم عاشورا را پس از ۱۴۰۰ سال در قله‌های جهان به اهتزاز در آورد.

وی افزود: در بین رهبرانی که برای احیای اسلام تلاش کردند نام امام خمینی به‌عنوان تنها شخصیت منحصر بفرد جهان اسلام می‌درخشد که توانست بعد از هزار و چهارصد سال نهضت امام حسین را تبدیل به حکومت اسلامی کند و این شخصیت در تاریخ بی نظیر است.

استاندار مازندران ادامه داد: اگر مسیر تاریخی عاشورایی را تعقیب کنیم در هیچ دوره‌ای از سده‌های گذشته در تاریخ اسلام که باب جهاد و شهادت گشوده شده باشد، همانند جمهوری اسلامی ایران در مقابل ظالمان کل عالم با این روش و منش اتفاق افتاده باشد را نداریم.

حسینی پور افزود: امام عزیز توانست در تاریکی محض فضای غبارآلود جامعه جوانان را به مسیر جهاد و شهادت بکشانند و امروز الگوی تمام آزادگان جهان بشوند و در تاریخ معاصر ثبت شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه آن آسیبی که در جهان اسلام در ادوار گذشته داشتیم بی بصیرتی جامعه نسبت به امام حاضر بود، گفت: شهدای ما درس بزرگ امام شناسی را بعد از تجربه هزار و چهارصد ساله و شکست‌های پی در پی نهضت‌های اسلامی به عنوان یک الگو به جوانان عصر حاضر آموختند.

وی ادامه داد: شهدا مسیر علوی را با تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه به جهان آموختند و شهدا کار بزرگی را انجام دادند و در عصر حاضر نتوانستیم ابعاد مهم کار شهدا را برای جامعه ترسیم کنیم و این اتفاقات عظیم و نورانیت دفاع مقدس هنوز برای جامعه تبیین نشده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه پیشکسوتان شهدای زنده هستند و کسانی که در دفاع مقدس و بعد از آن در جامعه اسلامی ما حضور دارند در مسیر شهدای انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند، ادامه داد: پیشکسوتان دوام و قوام فرهنگ دفاع مقدس هستند و باید روایت کنند و به جهاد تبیین بپردازند.

وی تصریح کرد: پیشکسوتان در جبهه حق و باطل کربلای ایران مشاهدات عینی خود را از مظلومیت فرزندان خمینی با محوریت و جانشینی رهبر معظم انقلاب بعد از امام که توانست دفاع مقدس را با حضور عملیاتی خود در صحنه و خط مقدم رهبری اصیل عاشورایی و امام حسینی را به ما آموخت.

حسینی پور با عنوان اینکه امام حسین پیشرو بودند و دیگران پشت سر ایشان حرکت می‌کردند و در مقابل ظلم در خط مقدم بودند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در دفاع مقدس درخط مقدم ایستادند و با مدیریت و تدبیر ایشان مسئله دفاع مقدس به نفع اسلام به اتمام رسیده است،

استاندار مازندران اضافه کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس راویان اصلی و بدون واسطه مظلومیت شهدای کربلای ایران هستند و باید تمام مشاهدات خود را از صحنه‌های دفاع مقدس به نسل جدید منتقل کنند که نسل جدید تشنه دیدن شنیدن و خواندن آن حوادث معنوی دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس قرار داریم و با ابتکار عالی، بیانات و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب را به صورت مستقیم از ایشان می‌شنویم، گفت: امروز که دشمن وجریان ضد انقلاب سعی در فتنه انگیز و آشوب دارد، پیشکسوتان دفاع مقدس بهترین گزینه برای جهاد تبیین هستند.

حسینی‌پور به اقدامات انقلابی دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته اشاره کردوبیان داشت: عزت نظام و شهدا و پیشکسوتان و دفاع مقدس تبلور پیدا کرده است و در دولت انقلابی که به دنبال احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

به گفته استاندار مازندران فرزندان دفاع مقدس و پیشکسوتان جهاد شهادت و رویش انقلابی جدید اجازه نخواهند داد فتنه گران در این کشور در مقابل امام حسین و ایام اربعین حسینی عرض اندام کنند.

حسینی‌پور اظهار داشت: ما با شهدا و رهبر معظم انقلاب عهد و پیمان می‌بندیم که حتی یک لحظه درنگ نخواهیم کرد و از آرمان‌های امام و شهدا و پیشکسوتان جهاد و شهادت با جان و مال و تمام قوا دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد امام ما تنها بماند.

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز با بیان اینکه این برنامه در دو بخش پیش بینی شده است، اظهار داشت: در بخش نخست از ۶۰ هزار پیشکسوت مازندرانی تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه مازندران بیش از ۱۷۰ هزار رزمنده دارد، افزود: در سال‌های قبل از بخشی از آن‌ها تحلیل به عمل آمد و این دور ادامه دارد و در سطح شهرستان‌ها هم برنامه ریزی شده است و در طول سال از این تعداد تجلیل به عمل می‌آید.

ملکی بیان داشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس از دیروز شروع شده است و در رزمایش ویژه «سپاس» و «میثاق با یاوران ولایت» به همت سپاه کربلا، بنیاد شهید و استانداری مازندران از ده هزار و چهارصد خانواده شهید استان تحلیل به عمل آمد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های زیادی در ستاد بزرگداشت چهل‌ودومین سالگرد هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است، ادامه داد: یکی از برنامه‌های این ستاد، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس است و در این مراسم به صورت نمادین از ۱۴ پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت تجلیل به عمل می‌آید.

ملکی با بیان اینکه در این مراسم از۳۰عنوان کتاب مکتوب و ۲۰ عنوان کتاب صوتی رونمایی می‌کنیم، اظهار داشت: ما تا پایان سال صد عنوان کتاب تولید خواهیم داشت با نگاه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب کار تولید کتاب را باید صد برابری کنیم و در این زمینه خط شکنی کنیم و این امر با کمک همه دستگاه‌ها محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر و بیان اینکه رمز ضد انقلاب زده شد و هیچ غلطی نمی‌تواند بکند همانطوریکه ۴۲ سال هیچ کاری نتوانست بکند، گفت: ما محکم ایستاده‌ایم و ریشه داریم. امروز هم در همان مسبر عاشورایی هستیم و دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 464720

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/464720/عزت-نظام-اسلامی-دولت-سیزدهم-تبلور-پیدا-کرده-پیشکسوتان-دفاع-مقدس-مقابل-توطئه-های-دشمنان-ایستادگی-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com