مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: ایران رتبه چهارم تولید علم در حوزه طب سنتی در دنیا را دارد.
۰
plusresetminus
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت:ایران رتبه چهارم تولید علم در حوزه طب سنتی را دارد
به گزارش بلاغ، نفیسه حسینی یکتا در نشست خبری رویداد کارآفرینی سروبن اظهار داشت: این رویداد در تعامل با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود که به منظور شناساندن ظرفیت طب ایرانی به عنوان یک داشته منحصر به فرد ملی در رونق صنعت گردشگری است.

حسینی یکتا با اشاره به محورهای مختلف رویداد کارآفرینی سروبن از جمله بحث سلامت و تندرستی و گردشگری فرهنگی و تاریخی گفت: طب ایرانی می‌تواند در رونق و توسعه این جنبه‌ها اثربخش باشد. امیدواریم با برگزاری این رویداد علاوه‌بر گفتمان‌‌سازی با توجه به ماهیت این رویداد که کارآفرینی است، ایده‌های منتخبی که در این رویداد انتخاب خواهد شد مورد حمایت قرار گیرند و بتوانیم در توسعه و عملیاتی شدن آن کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: از سال ۸۶ دانشکده‌های طب سنتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده و در حال حاضر ۱۲ گروه و ۸ دانشکده در سطح کشور و ۴۰۰ فارغ‌التحصیل در رشته طب سنتی در ایران داریم.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران رتبه چهارم تولید علم در حوزه طب سنتی در دنیا را داشته، گفت: در حوزه درمان متخصصان در مراکز درمانی مختلف و به صورت تخصصی در دانشکده‌های سلامت از این ظرفیت استفاده کنند.

حسینی یکتا بیان داشت: در این رویداد به گردشگری سلامت و طب ایرانی پرداخته می‌شود و معتقدیم که طب ایرانی باید رونق بیشتری داشته باشد و این حوزه از گنجینه غنی برخوردار است.

وی افزود: ما ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم مختلف در دنیا و بیش از ۲۳۰۰ گونه گیاهان دارویی را در کشور داریم و باید سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه انجام شود. گردشگری غذای سالم از موضوع مهمی محسوب می‌شود و طب ایرانی اهداف این گفتمان به حساب می‌آید.هدف ما این است که طب ایرانی و توسعه گردشگری را بیشتر به هم گره بزنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴