رئیس اتحادیه باغداران مازندران خبر داد:

پیش‌بینی صادرات ۵۰۰ هزار تُن مرکبات از مازندران

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۴۶۴۷۰۹
رییس اتحادیه باغداران مازندران از پیش بینی صادرات ۵۰۰ هزارتُنی مرکبات امسال از مازندران خبر داد و گفت: با هدف تقویت بازار، برداشت نارنگی های پیش رس از نیمه دوم مهر و اُنشو از آبان امسال اقدام خواهد شد.
۰
plusresetminus
پیش‌بینی صادرات ۵۰۰ هزار تُن مرکبات از مازندران
به گزارش بلاغ، محمد شعبانی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه امسال به لحاظ تولید مرکبات در مازندران، سال مناسبی است گفت: قیمت مرکبات در بازار بستگی به میزان عرضه و تقاضا دارد.

وی با اشاره به توافق باغداران، سورتینگ داران و بخش های تجاری و بازرگانی استان با یکدیگر برای برداشت میوه نارنگی پیش رس از ابتدای مهر امسال افزود: کامل شدن قند میوه، شیرینی و نیز آبدار شدن آن، دلیل این توافق است.

شعبانی، قیمت های خرید و فروش حال حاضر نارنگی پیش رس در بازارهای مازندران را مبنای اصلی قیمت ندانست و گفت: خرید نارنگی پیش رس با قیمت پایین از برخی باغداران استان و فروش آن با قیمت چند برابر در بازار، به دلیل کوچک بودن بعضی باغ ها، خانگی بودن باغ ها، کم بودن بار میوه و ... بوده و نمی توان آن را در مقیاس بزرگتر به شمار آورد.

رییس اتحادیه باغداران مازندران، صادرات مرکبات را مشروط به رسیدن رنگ میوه به ۶۰ درصد رنگ کامل اعلام کرد و افزود: در حال برنامه ریزی برای صادرات مرکبات، نخست کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان و ترکمنستان، روسیه و سپس بازار چین بوده و توافق هایی نیز در این زمینه انجام شده است.

شعبانی، با پیش بینی صادرات ۵۰۰ هزارتُنی مرکبات امسال از مازندران تصریح کرد: با هدف تقویت بازار، برداشت نارنگی های پیش رس از نیمه دوم مهر و اُنشو از آبان امسال اقدام خواهد شد.

رییس اتحادیه باغداران مازندران گفت: جهاد کشاورزی به عنوان مسئول صادرات مرکبات با همکاری اتاق بازرگانی و سازمان صمت در طرح "انتزاع"، بر میدان های میوه، بازار و مغازه داران برای تنظیم بازار و خرید مرکبات از باغداران با قیمت مناسب نظارت داشته، تا به قیمت چند برابر فروخته نشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰