تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۴۶۴۶۷۲
وزیر راه و شهرسازی گفت: در زمینه عرضه و تقاضای مسکن با عقب‌ماندگی جدی مواجه هستیم که این روند با اجرای طرح ملی مسکن، مرتفع می‌شود.
۰
plusresetminus
در زمینه عرضه و تقاضای مسکن با عقب‌ماندگی مواجه هستیم/ اختصاص تسهیلات بیشتر به اجرای طرح ملی مسکن
به گزارش بلاغ، رستم قاسمی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه سبد خانوارها مربوط به مسکن است و امروز در کشور حدود هشت میلیون مستاجر داریم اما با این وجود در حوزه عرضه و تقاضای مسکن با یک عقب ماندگی جدی نیز مواجه هستیم و این مساله می تواند برای کشور ایجاد خطر کند.

وی با بیان اینکه باید برای تامین مسکن مردم فکر اساسی و جدی کنیم، مسکن جزو ضروریات بسیار جدی مردم است، افزود: نمی توان انتظار داشت که جوان ما بدون داشتن مسکن تشکیل خانواده دهد و اگر هم تشکیل دهد از هم می پاشد چرا که جایی برای زندگی کردن ندارد.

او اظهار داشت: دولت و مجلس مزیت هایی اختصاص داده و امکاناتی را پیش بینی کرده اند و می توان با بهره گیری از این مزیت ها و امکانات و با اجرای طرح نهضت ملی مسکن شرایطی ایجاد کرد که مردم صاحب خانه شوند.

وی گفت: در مسکن مهر که کار بسیار بزرگی هم بود، کل زمینی که دولت به آن اختصاص داد برای یک میلیون واحد بود و برای سه میلیون واحد دیگر مردم زمین تامین کردند اما در طرح نهضت ملی مسکن دولت می خواهد برای هر چهار میلیون واحد زمین تامین کند و این کار را هم خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کار بزرگی که مجلس در همین راستا انجام داد این بود که ۲۰ درصد تسهیلات بانک‌ها را به مسکن اختصاص داد و اگر غیر از این باشد مسکنی هم ساخته نخواهد شد.

قاسمی اظهار داشت: همچنین به دنبال این هستیم که سهم بانک ها از ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن را افزایش دهیم تا سهم آورده مردم کمتر شود.

وی گفت: ساخت چهار میلیون مسکن برای دولت با توجه به برخورداری از این همه مهندس و پیمانکار توانمند و همچنین مصالح ساختمانی فراوان نباید کار سخت و پیچیده ای باشد اما نیاز است که همه پای کار باشند و با جدیت به وظایف خود عمل کنند.

او افزود: باید در شهرهایی که امکان آن وجود دارد زمین در اختیار مردم قرار دهیم تا خودشان با استفاده از تسهیلاتی که دریافت می کنند اقدام به ساخت کنند و اولویت نیز با  ساخت واحدهای ویلایی یک طبقه و بعد از آن ۲ طبقه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما