تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۴۶۴۶۶۴
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید نسبت تولید حساسیت داشته باشد، گفت: این حساسیت در میدان برای برنج‌کاران باید حس شود.
۰
plusresetminus
دولت حساسیت در حوزه تولید را در عمل اجرا کند/نباید قیمت برنج داخلی را با وارداتی مقایسه کنیم
به گزارش بلاغ، منصورعلی زارعی درباره قیمت تضمینی برنج اظهار کرد: با توجه به کشت قراردادی برنج در ۳۰ هزار هکتار از شالیزارهای برنج مازندران طی قراردادی بنا شد قیمت مناسبی برای محصول اعلام شود.

وی با اعلام اینکه اواسط هفته جاری قیمت تضمینی برنج اعلام می‌شود و نباید تعلل صورت گیرد؛ چرا که به نفع تولید نیست، گفت: اعتقاد داریم مهم‌ترین موضوع در کشور تولید است؛ البته نه اینکه نگاه ما به مصرف کننده نباشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی کشور سیاست برنامه هفتم توسعه است، تصریح کرد: باید نگاه ما به تولید باشد و اگر به‌دلیل بالا رفتن هزینه‌های تولید مشکلاتی برای مصرف‌کنندگان ایجاد شود دولت با اجرای سیاست‌هایی از جمله اختصاص یارانه به مصرف‌کننده و سایر موارد کاری کند که مصرف‌کنندگان در مضیقه قرار نگیرند.

زارعی اظهار کرد: در این زمینه اگر دولت اعلام کند می‌تواند برای تأمین نیاز بازار ارزان‌تر از کشور‌های دیگر وارد کنیم،اما سوال ما این است، عواملی که موجب شده هزینه تولید ما با وجود بعد مسافت بالاتر برود و اگر این امکان نیست می‌توان به‌طور مستقیم از طریق مکانیزاسیون، بذر،کود یارانه در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم.

وی یادآور شد: کشاورزان در زمینی که هر متر آن با قیمت ۳ تا ۴ میلیون تومان است باید درآمد هزینه خانوار ۵ نفره را تامین کند و تولید را تضمین می‌کند، باید به‌صورت جدی تکلیف کشاورزان روشن شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید قیمت برنج داخلی را با برنج وارداتی مقایسه کنیم، اظهار کرد: مقایسه برنج داخلی و وارداتی نادرست است.

زارعی با تاکید بر اینکه دولت باید نسبت تولید حساسیت داشته باشد، خاطرنشان کرد: این حساسیت در میدان برای برنج‌کاران باید حس شود.

وی بیان کرد: برنج در ابتدای فصل برداشت به‌دلیل اضطرار و مشکلات کشاورزان کیلویی ۴۰ هزار تومان به فروش می‌رسد، نباید به گونه‌ای عمل کرد که سودجویان به قیمت ارزان برنج را بخرند و دو ماه به قیمت گران‌تر در بازار بفروش برسانند، باید کشاورزان از دست دولت شاکی باشند، کما اینکه سال گذشته این اتفاق افتاد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲