کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه کربلا اعلام کرد:

افتتاح ۲۲۷ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در هفته دفاع مقدس/۱۰۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند

28 شهريور 1401 ساعت 13:43

فرمانده سپاه کربلا از افتتاح ۲۲۷ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار ۱۱۹ میلیارد تومان در حوزه های مختلف در هفته دفاع مقدس خبر داد.


به گزارش بلاغ، سردار سیاوش مسلمی در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امروز بیش از گذشته به همبستگی و وحدت ملی نیاز داریم و یکی از رویکردهای اصلی این ایام محور مقاومت است.

وی بیان کرد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و رحلت جانسوز رسول اکرم(ص) شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: در حوزه محتوایی و فضاسازی برنامه های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده سپاه کربلا شعار هفته دفاع مقدس امسال را "ما مقاوم هستیم" اعلام کرد و افزود: دفاع مقدس یکی از پر افتخارترین دوران در تاریخ ایران است.

مسلمی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس مرحله ای از توانمندسازی ملت شریف ایران اسلامی را شاهد بودیم که باید معارف این گنجینه ناب برای همگان تبیین شود.
 
وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی تلاش دارد فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس از یادها برود چرا که یاد و ذکر شهدا برای جامعه برکت و رحمت است، گفت: استمرار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید مورد توجه اقشار مختلف باشد.
 
فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: دشمنان اسلام تلاش دارند با بهره گیری از حوادث و رخدادهای جامعه، روحیه شهادت طلبی را در ملت ایران کمرنگ کند که باید درصدد بصیرت افزایی باشیم.
 
مسلمی گفت: رویداد ملی تحت عنوان "قهرمان شهیدم" در کشور برنامه ریزی شده و در استان نیز در قالب تکریم و تجلیل از جامعه ایثارگری، اکرام حسنی، بزرگداشت شهدای محله، حلقه های وصل، بهشت گردی، عطرافشانی گلزار شهدا، قاب ماندگار، تماشاخانه، نمایی از بهشت، نهضت وصیت نامه خوانی و... با قوت اجرایی می شود.

وی به برنامه های شاخص و مهم در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس بیش از ۵ هزار برنامه در سطح استان برگزار می شود.

مسلمی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس از بیست و نهم شهریور با دیدار و تکریم از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید آغاز می‌شود، ادامه داد: این برنامه در شهرستان‌ها و روستا‌ها و بخش‌ها انجام خواهد شد.
 
فرمانده سپاه کربلا افزود: در این رزمایش که در تمام شهرستان‌های استان مازندران انجام می‌شود هزار و ۲۰۰ تیم به‌صورت همزمان و با اعلام رمز واحد با برگزاری مراسم ویژه به منازل شهدا اعزام می شوند‌.
 
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این رزمایش این است که بتوانیم به صورت یکسان از خانواده معظم شهدا دیدار کنیم و هدف دوم آسیب شناسی و واکاوی از مشکلات و موانع موجود برای این عزيزان است که بتوانیم با تشکیل کارگروه تخصصی در حوزه های معیشتی و بهداشتی و اشتغال مشکلات جامعه ایثارگری استان مورد رسیدگی قرار گیرد و تفع شود .
 
مسلمی  از تشکیل کمیته رسیدگی به مسائل بیان شده توسط خانوادهای معظم شهدا و ایثارگر پس از اجرای رزمایش باهدف رفع مشکلات و رسیدگی به انتظارات این خانواده های معظم خبر داد و خاطرنشان کرد: یقینا دستاوردهای این اقدامات برکت و عزت است، باید شبانه روز خود را را صرف جامعه ایثارگری کنیم و کار را محدود به زمان اداری نکنیم.
 
وی دیدار و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس را از برنامه های هفته دفاع مقدس اعلام کرد و با بیان اینکه این برنامه در بیت رهبری انقلاب به صورت زنده برگزار خواهد شد، عنوان کرد: همچنین این برنامه در سطح استانها نیز برگزار می شود و در استان مازندران به صورت نمادین با حضور پانصد پیشکسوت دفاع مقدس استان در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار خواهد شد.
 
 فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: این برنامه سه سال در مازندران اجراشد و امسال نیز از ۸صبح تا ۱۰برنامه استانی در سالن غدیر سپاه کربلا با پخش مستقیم از طریق صدا و سیمای مرکز مازندران برگزار و از ساعت ۱۰به بعد به صورت ویدئوکنفرانسی از بیت امام خامنه ای(مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور برنامه خواهیم داشت.
 
وی با بیان اینکه ۶۰هزار نفر برای آئین تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس سهمیه استانی داریم، افزود: رژه موتوری و خودرویی نیز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس روز ۳۱شهریور ماه جاری به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در میدان شهید قاسمی ساری برگزار می شود.
 
مسلمی با بیان اینکه بازسازی عملیات والفجر هشت به مدت پنج شب در مرکز فرهنگی دفاع مقدس با مسئولیت سپاه کربلا اجرا می شود، تاکید کرد: یادواره های شهدا با عنوان آبروی محله نیز در هفته دفاع مقدس از گلوگاه تا رامسر برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در کنار این برنامه از۳۰ شهریور ماه جاری نمایشگاه دفاع مقدس در پارک موزه دفاع مقدس استان برپا می شود، گفت: نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی نیز در سوادکوه، قائم شهر  و بابل خواهیم داشت.
 
مسلمی از برگزاری پیاده روی خانوادگی به همراه میز خدمت در سطح مصلی های نمازجمعه سراسر استان خبر داد و یادآورشد: در شهرستان های نکا و بابل توزیع لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند تدبیر شده است.
 
این مسئول با بیان اینکه برگزاری جشنواره های علمی پژوهشی در دستور کار قرار دارد، افزود: به مناسبت رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با نماینده ولی فقیه درمازندران دیدار و گفتگو خواهیم داشت.
 
فرمانده سپاه کربلا از بازدید از آسایشگاه جانبازان امام علی (ع) ساری به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: با ۱۰۰ مطب هماهنگی انجام شده تا ارائه خدمات رایگان به بیماران نیازمند استان را شاهد باشیم.
 
وی با بیان اینکه حضور قهرمانان ورزشی استان در پارک موزه دفاع مقدس مازندران و عطر افشانی یادمان هشت شهید گمنام نیز برنامه ریزی شده، افزود: بانوان رزمنده در دوران دفاع مقدس نیز تجلیل می شوند.
 
مسلمی از برگزاری آئین اهدای مدال قهرمانی ورزشکاران به شهدای دوران دفاع مقدس در ساری خبر داد و گفت: نشست بصیرتی سواد رسانه ای نیز تدارک دیده شده است.
 
وی از اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: افتتاح خانه محروم نیز در دستور کار قرار دارد.
 
فرمانده سپاه کربلا اضافه کرد: یادواره شهید «نوروز علی یزدانخواه» شهید شاخص جامعه کارگری و کارفرمایی کشور در سال ۱۴۰۱ با حضور و سخنرانی مسئولین و فرماندهان کشوری در شهرستان فریدونکنار زادگاه این شهید والامقام برگزار می شود.
 
مسلمی با بیان اینکه ۲۲۷پروژه عمرانی به ارزش۱۱۹میلیارد تومان در سطح استان به بهره برداری می رسد، گفت: ۱۰۰ کارگاه مشاغل خرد و صندوق های قرض الحسنه به ارزش ۱۰۰میلیارد تومان افتتاح می شود.
 
وی از توزیع یکصد هزار بسته معیشتی در طول هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: ۳۰۰۰بسته لوازم التحریر و ۱۰۰وسیله کمک آموزشی نظیر تبلت بین نیازمندان توزیع می شود.
 
فرمانده سپاه کربلا از توزیع ۱۰۰سری جهیزیه بین نوعروسان استان خبر داد و گفت: هزار گروه جهادی نیز به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 464662

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/464662/افتتاح-۲۲۷-پروژه-عمرانی-محرومیت-زدایی-هفته-دفاع-مقدس-۱۰۰۰-گروه-جهادی-مناطق-محروم-اعزام-می-شوند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com