تاریخ انتشارشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۴۶۴۶۳۰
مراسم عزاداری اربعین حسینی در شهر‌ها و روستا‌های مازندران بر پا شد.
۰
plusresetminus
برپایی مراسم عزاداری اربعین حسینی در مازندران
به گزارش بلاغ، با توجه به فرارسیدن دهه پایانی صفر، مازندران علوی تبار غرق در ماتم و اندوه بوده و مراسمات عزاداری در جای جای این استان ولایتمدار برپا شده است.

مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در آستانه اربعین حسینی در شهر‌ها و روستا‌های دریار علویان برپا شده است.

 این آیین ها هچون سنوات گذشته با حضور پر شور مردم اعم از خرد و کلان تا عصر امروز و امشب در بیشتر مناطق مختلف استان مازندران ادامه دارد .

 مواکب حسینی در ورودی شهر‌های استان مازندران برپا شده و تا پایان ماه صفر میزبان عاشقان و دلدادگان سرور و سالار شهیدان جهان است.

در دیار علویان با سابقه دینی و مذهبی، همواره اماکنی همچون مرقد امامزادگان کانون مهم حضور دلدادگان و عاشقان امامان است، مردم از هر فرصتی برای ابراز ارادت خود به این بزرگواران بهره می‌گیرند تا بتوانند در این اماکن حضور یابند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: اربعین نقطه شروعی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و نشانه اتحاد و انسجام امت اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی شریف‌تبار با گرامیداشت ایام اربعین حسینی، گفت: امروز برنامه‌های سوگواری با محوریت پاسداشت اربعین و قرائت زیارت اربعین و پیاده‌روی جاماندگان در شهرهای مختلف استان برگزار شده است.

وی با اشاره به منویات رهبری درخصوص اربعین، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که اربعین جهانی است، جهانی‌تر خواهد شد و به تحقق تمدن عظیم اسلامی منجر می‌شود.

شریف‌تبار ادامه داد: اربعین، نقطه شروعی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و نشانه اتحاد و انسجام امت اسلامی و جوشش اراده و ایمان جوانان و سایر اقشار است.

وی از برپایی ایستگاه‌های صلواتی همزمان با ایام اربعین در شهرهای ساحلی خبر داد و تصریح کرد: مردم شریف و دلداده اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع)، خودجوش پای کار پاسداشت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بیان کرد: مازندرانی‌ها با عزم جدی خود همه ساله در قالب هیئت‌های عزاداری و دسته‌روی به مشهدالرضا(ع) اعزام می‌شوند و به بهترین شیوه در کنار زائران حرم مطهر رضوی به عزاداری می‌پردازند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴