تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
کد مطلب : ۴۶۴۴۳۴
استاندار مازندران، توجه ویژه به مسائل خانواده شهدا را از اقدامات ممتاز و برجسته دولت سیزدهم برشمرد و گفت: همین برنامه دولت سیزدهم برای اجرای وصیت نامه شهدا را در مازندران پیگیری می‌کنیم.
۰
plusresetminus
توجه ویژه به مسائل خانواده شهدا از اقدامات ممتاز دولت سیزدهم است/انتصاب ۶ مدیر ارشد مازندران از فرزندان شهدا
به گزارش بلاغ، سید محمود حسینی پور در گردهمایی تشکل های مادران، همسران، فرزندان، خواهران و تجلیل و تکریم از همسران فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس کشور در مجتمع شهید بهشتی ساری افزود: خانواده های معظم شهدا با ترسیم و تبیین راه و مسیر شهدا به نوعی در مسیر جهاد تبیین گام بر می دارند.

استاندار مازندران به برخی اقدامات از سوی جریان های فتنه انگیر در ایام فتنه ۸۸ به عنوان بخشی از اقدامات برای خدشه دار کردن جایگاه خانواده شهدا نام برد و گفت: در همان زمان این خانواده های شهدا با اتخاذ مواضع محکم مانع هرگونه سوء استفاده منفعت طلبان بود.

وی توجه ویژه به مسائل خانواده شهدا را از اقدامات ممتاز و برجسته دولت سیزدهم برشمرد و افزود: در این دولت اجرایی کردن و عمل به مفاد وصیت نامه شهدا در دستور کار قرار گرفته است و بدین طریق شاید گامی را در جهت زنده نگه داشتن اهداف این عزیزان ایفا کنیم.

حسینی پور گفت: همین برنامه دولت سیزدهم برای اجرای وصیت نامه شهدا را در مازندران پیگیری می کنیم و البته می گوییم صد در صد گفتمان و مسائل مطرح شده دراین وصیت نامه ها اجرایی شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه خانواده های شهدا با مشکلات و مسائلی دست و پنجه نرم می کنند، اظهارداشت: یکی از اولویت های بنده در مازندران رفع این مشکلات است و برای این منظور نیز برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

استاندار مازندران بکارگیری ظرفیت خانواده شهدا در جایگاه های مدیریتی را به عنوان یکی از اقدامات در این خصوص نام برد و گفت: تاکنون ۶ مدیر ارشد شهرستان ها از فرزندان شهدا منصوب شده اند که البته در انتصاب این افراد ملاک های شایستگی و لیاقت آنها مورد لحاظ قرار گرفته  است و براساس شایستگی هایی که داشته اند این سمت به آنها سپرده شده است .

وی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد رضایتمندی مردم از خدمات مدیرانی که از خانواده شهدا هستند خوب است و این افراد توانسته اند که با خدمتگذاری صادقانه ای که انجام داده اند به نوعی راه شهدای خود را ادامه بدهند.

استاندار مازندران حضور اعضای خانواده شهدا در دستگاه های اجرایی را زمینه ساز برکت در کارهای اداری دانست و گفت: با حضور این افراد در سیستم های اداری به نوعی مسیر شهدا دقیق تر در اختیار همه همکاران قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: به پشتوانه همین جهاد و استقامت شهداست که امروز شاهد حفظ و بالندگی انقلاب اسلامی چه در کشور و چه در عرصه های بین المللی هستیم.

حسینی پور تصریح کرد: شهدا با انتخاب مسیر حفظ کیان انقلاب و کشور در این راه قدم برداشتند که در این مسیر حمایت و پایداری همسران و خانواده های آنها نقش تاثیرگذاری داشته است.

وی تاکید کرد: در مقابل اینهمه صبوری و از خودگذشتگی همسران و مادران شهدا سر تعظیم فرو آوردیم چرا که اگر نبود صبوری رنج ها و مشقت هایی که رخ داده است شهدا نمی توانستند با این خیال آسوده در مسیری که به آن اعتقاد داشتند گام بردارند.


روحیه جهادی و ایثارگری موجب عزت و عظمت جامعه می‌شود

مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز اظهار داشت: این نشست موجب تعامل، هم افزایی و هم اندیشی همسران، مادران، خواهران، فرزندان و پیشکسوتان زن دفاع مقدس به عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند، می‌شود.

وی با بیان اینکه راهبرد‌ها و برنامه ریزی‌های خوب توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند، افزود: روحیه جهادی و ایثارگری موجب عزت و عظمت جامعه می‌شود و این امر نیز از طریق بصیرت زنان و مردان انقلابی است.

مجتهدزاده ادامه داد: همسران شهدا و جانبازان تلاش کردند خلا نبود مردان خود را برای فرزندان پر کنند و موجب ایجاد انگیزه، شور و هیجان رزمندگان برای جنگیدن در جبهه‌ها شوند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان کرد: زن مسلمان ثابت کرد می‌توان محجبه و عفیف بود و در سنگر‌های سیاسی و اجتماعی شرکت کرد.

مجتهدزاده تصریح کرد: فرزندان شهدا مایه افتخار جامعه هستند و زن مسلمان ایرانی الگوی جهانیان هستند و این امر در بحث تمدن اسلامی مورد توجه است.

وی خاطرنشان کرد: صدام آزادگان ما را در سیاه‌چال زندانی و شکنجه می‌کرد، اما جهانیان دیدند در بدترین شکل ممکن به درک واصل شد داعش که توسط مستکبرین تا دندان مسلح بود توسط حماسه سازان و رزمندگان اسلام در راس سردار سلیمانی، نیست و نابود شدند تمام این امور معجزه الهی است تا باور و یقینمان به مسیر درستی که پیش گرفتیم بیشتر شود.

مجتهدزاده بیان داشت: شهدای ما برای حفظ ارزش‌ها جان خود را فدا کردند و بدانیم شهدا همیشه زنده هستند رهروان خوبی برای این دلیر مردان باشیم.
 
مادران و همسران شهدا منشأ قدرت و صبوری هستند

سردار کمیل کهنسال فرمانده دفاع مقدس و جبهه مقاومت نیز اظهار داشت: جایگاه خانواده شهدا عرشی و خدایی است و همه جن و انس و ملک غبطه شما را می‌خورند و مدیون شما هستند.

وی افزود: زنان و مادران و همسران این سرزمین مادران محب اهل بیت حضرت زهرایی و حضرت زینبی هستند که علی‌رغم احساسات، عاطفه و عشق که به خانواده دارند، اهل ایثار و گذشت و فداکاری هستند و مردان، همسران و پدران خود را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردند.

کهنسال ادامه داد: مادران و همسران شهدا منشا قدرت و صبوری هستند و مادران و زنان و به ویژه همسران جوان شهدا بالاترین مرتبه محبت و ارادت به خداوند و ایمان به خداوند دارند و این دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خداست و این دو لازم و ملزوم هم هستند و در زندگی خانواده شهدا حس می‌شود.

وی با بیان اینکه به فرموده امام (ره) زنان در انقلاب نقش ممتاز و اصلی را ایفا کردند و این محبت به خدا و بندگی به خدا را مادران و همسران شهدا در عالیترین مرتبه به نمایش گذاشتند و بیش از یک مجاهدت، پاداش مجاهدت نصیب آن‌ها شد و بهترین فرزندان را تربیت کردند که پای نظام و انقلاب و ارزش‌های دینی و اسلامی ایستادند و با تاسی از امام حسین و شهدای کربلا از دین اسلام دفاع کردند.

وی با عنوان اینکه مادران شهدا مجاهدت تربیت فرزندان را از خود نشان دادند، گفت: مجاهدت دفاع از مکتب و دین نیز بسیار محسوس است.

فرمانده جبهه مقاومت اظهار داشت: در جبهه‌های مقاومت و دفاع مقدس فهمیدیم که بهشت در مقابل عظمت مادران شهدا چیزی نیست و امروز نیز در جبهه‌های مقاومت آن را به وضوح شاهد بودیم.

کهنسال تصریح کرد: همسران و مادران شهدا در مناطق عملیاتی حضور داشتند و پا به پای مردان خود شرایط سخت را تحمل کردند و بهترین‌های خود را از دست دادند و با ایثار و از خودگذشتگی خود این مملکت را حفظ کردند و خانواده‌های معظم شهدا مظلومترین و عزیزترین و شریف‌ترین انسان‌های روی زمین هستند.

تشکلات مردم نهاد بهترین فرصت برای نشر آثار دفاع مقدس

سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: این گردهمایی به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و همکاری استانداری، سپاه کربلا، بنیاد شهید استان به صورت سراسری برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از مولفه‌های قدرت نظام مردم هستند و تشکلات مردم نهاد در حوزه شهدا نیز در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

ملکی با بیان اینکه تشکلات مردم نهاد در حوزه شهدا به صورت ویژه در استان فعال هستند، گفت: در مازندران این نهاد‌ها به صورت مردمی فعالیت می‌کنند و اسناد و تصاویر فراوانی را جمع آوری کردند و مردم از ما جلوتر هستند.

این مسئول با بیان اینکه تشکلات مردم نهاد بهترین فرصت برای نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس هستند، بیان داشت: این تشکلات در استان مازندران با عنوان پایگاه‌های فرهنگی دفاع مقدس در نقاط مختلف استان فعال است.

وی از نهاد‌های فعال در حوزه دفاع مقدس و شهدا تقدیر کرد و گفت: خانواده‌های شهدا صبور هستند و ما شرمنده آن‌ها هستیم که نمی‌توانیم به دیدار همه آن‌ها برویم و سرکشی داشته باشیم.

ملکی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خانه شهداست، بیان داشت: امیدواریم با حمایت دولت سیزدهم و استاندار مازندران بزودی شاهد افتتاح و بهره برداری کامل این مجموعه باشیم.

فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم

سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز با بیان اینکه این مراسم برای اولین بار در سطح کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس زمانی در جنگ و اکنون در عرصه‌های مختلف سازندگی و محرومیت زدایی حضور دارند و هیچ‌گاه سنگر خدمت را ترک نکردند.

وی افزود: سپاه و بسیج به ویژه جامعه بسیج زنان در بزنگاه‌های مختلف حضوری فعال در جامعه دارند که جای قدردانی دارد.

طوسی بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم و نسل جوان را با آرمان‌های شهدا بیش از پیش آشنا کنیم.

در این مراسم از مادران، همسران، دختران و خواهران سرداران و فرماندهان شهید و برترین‌های تشکلات مردم نهاد حوزه ایثار و شهادت در سطح استان مازندران تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴