تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۴۳۷۱
بنا بر گفته مسئولان استانی، پروازهای رفت اربعین از فرودگاه بین‌المللی ساری از تاریخ نوزدهم شهریورماه آغاز و تا بیست‌و‌چهارم شهریور ادامه خواهد داشت و انتشار شایعاتی مبنی بر اختصاص برخی پروازها برای نهادها صحت ندارد.
۰
plusresetminus
آغاز پروازهای اربعین از 19 شهریورماه در مازندران/اختصاص برخی پروازها برای نهادها صحت ندارد
به گزارش بلاغ؛ سعدالله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در گفت‌وگو با  خبرنگار ما، اظهار کرد: پروازهای رفت اربعین از فرودگاه بین‌المللی ساری از تاریخ نوزدهم الی بیست‌و‌چهارم شهریور انجام می‌گیرد.

وی افزود: هفت الی هشت پرواز رفت و برگشت برای زائران مازندرانی در ایام اربعین در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران، خاطرنشان کرد: پروازهای برگشت نیز از تاریخ 27 شهریور الی 31 شهریور ماه انجام می‌گیرد.

وطن‌خواه ادامه داد: مبدأ و مقصد تمامی پروازهای اربعین، فرودگاه ساری است.

وی در خصوص هزینه بلیت سفرهای پروازی ویژه اربعین برای زائران مازندرانی، پاسخ داد: در حال حاضر و بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، هزینه بلیت برای مسافران، 6 میلیون تومان است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران، گفت: حدود 1000 زائر مازنردانی از فرودگاه ساری به عراق انتقال داده خواهند شد و به همین میزان نیز برای پرواز برگشت در نظر گرفته شده است.

وطن‌خواه اعلام کرد: چنانچه تقاضای سفر بیشتر باشد شرکت هواپیمایی آمادگی برنامه ریزی و افزایش پروازها در مسیر ساری_نجف و بالعکس را دارد.

وی متذکر شد: بر اساس دستورالعمل‌های صادره، زائران باید حتما” دو دوز واکسن زده و تائیدیه لازم هنگام سفر بهمراه داشته باشند، همچنین تائیدیه تست منفی PCR  و ویزای معتبر صادره از کشور عراق از الزامات سفر است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران، یادآور شد: کسانی که مدارک فوق الذکر را در هنگام سفر درفرودگاه به همراه نداشته باشند از مسافرت آنان ممانعت خواهد شد.

*اختصاص هفت پرواز برای عزیمت زائران مازندرانی
 
مرتضی نوربخش، مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران نیز در این باره با بیان اینکه به منظور تسهیل رفت و آمد مردم برای حضور در اربعین حسینی، پروازها برای عزیمت به عراق در این استان فراهم شده است. اظهار کرد: با پیگیری و تلاش های صورت گرفته از سوی استاندار مازندران هفت پرواز برای عزیمت زائران حسینی به این استان اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: تمامی این پروازها برای اعزام افراد جهت حضور و شرکت در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق اختصاص داده شد.

به گفته مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران فروش بلیط پرواز این مراسم از هشت صبح امروز آغاز شده است که تاکنون برای ۴۰۰ نفر بلیط صادر شد.

وی از متقاضیان و زائران خواست تا برای جلوگیری از هرگونه دلالی و واسطه گری برای تهیه بلیط به دفتر هواپیمایی اعلام شده در ساری به صورت حضوری اقدام کنند.

به گفته نوربخش مردم در زمان تهیه بلیط حتما گذرنامه خود را نیز در دست داشته باشند.

وی ادامه داد: تهیه بلیط این پروازها توسط خود زایر یا یکی از اعضای درجه یک امکانپذیر است.

مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران گفت: تمامی این پروازها با تاکید استاندار برای استفاده مردم مازندران اختصاص یافته است و غیر از آن در حال حاضر پرواز دیگری وجود ندارد.

وی از پیگیری و تلاش مسوولان برای اختصاص پروازهای جدید خبر داد ‌و افزود: انتشار شایعاتی مبنی بر اختصاص برخی پروازها برای نهادها صحت ندارد و تمامی این پروازها در اختیار همه مردم است.

وی ادامه داد: در صورت اختصاص پروازهای جدید آن ها نیز برای استفاده تمام مردم مازندران می باشد.

بنا به اعلام اداره کل حج و زیارت مازندران، تاکنون حدود ۸۳ هزار نفر از مردم استان برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه "سماح " ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید

اعلام نرخ بلیط اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین از مازندران/گشت‌ها ۲۴ ساعته مسیر را رصد می‌کنند


زائران اربعین این نکته‌های پزشکی را فراموش نکنند


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴