تاریخ انتشارشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۴۶۴۱۷۸
اولین خودروی اقتصادی با حداکثر توان موتور ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور موتور ۹۰ تا ۱۰۰ نیوتن متر و همچنین فاصله میان دو محور ۲۴۳۰ میلی متر با مصرف سوخت کمتر از 5لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، که قیمت این خودروی اقتصادی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود.
۲
plusresetminus
اولین خودروی اقتصادی‌ داخلی را بهتر بشناسیم
به گزارش بلاغ؛ اردیبهشت امسال سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت خبر داد که با همکاری سایپا و ایران خودرو طراحی پلتفرم مشترکی در حال انجام است که می‌توان بر مبنای آن خودروهای ارزان قیمت تولید کرد که مطابق با قدرت خرید بخش زیادی از جامعه باشد. وی همان زمان وعده داد که این خودروها با رقمی بین 150 تا 200 میلیون تومان از نیمه نخست سال ۱۴۰۲ به بازار می‌آید. طبق گفته های این مسئول در اردیبهشت ماه قرار است سالانه ۳۰۰هزار دستگاه از این خودروها تولید شود.


مشخصات فنی و قیمت خودروی اقتصادی
این محصول جدید و بی‌نام از سوی سازنده آن یعنی شرکت سایپا از این قرار اعلام شده است: اولین خودروی اقتصادی سگمنت A با حداکثر توان موتور ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور موتور ۹۰ تا ۱۰۰ نیوتن متر و همچنین فاصله میان دو محور ۲۴۳۰ میلی متر. همشهری آنلاین هم در گزارشی مصرف سوخت این خودرو را کمتر از 5لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرده است. البته روی فرمان و نمای عقب خودرو نیز آرم V شکلی دیده می‌شود که بر اساس گزارش ها تاکنون سایپا از آن استفاده نکرده است و مشخص نیست که این آرم قرار است نماد یک شرکت خودروساز اقتصادی در زیر مجموعه سایپا باشد یا صرفا نمادین جای گذاری شده است. درباره قیمت اولین خودروی اقتصادی سایپا نیز مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفته که قیمت این خودروی اقتصادی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود و قرار است طوری طراحی شود که زیر ۲۰۰ میلیون تومان هزینه بردارد.

نظرات و انتقادها به خودروی اقتصادی
برخی کاربران معتقدند خودروی اقتصادی رونمایی شده، نسخه ایرانیزه شده از رنو کویید است اما بیشتر انتقادها مربوط به اطلاعات ناقص و کم درباره این محصول و زمان تولید و عرضه آن به بازار است. برخی هم پرسیده اند که محصولات اقتصادی سایپا و ایران خودرو قرار است در برابر محصولات بحث برانگیز و کنونی این دو شرکت چه مزیت جدیدی داشته باشد؟ یکی دیگر از انتقادها هم به بی نام بودن این خودرو اختصاص دارد و هم اکنون این خودرو با نام خودروی اقتصادی شناخته می شود. با این حال بسیاری از کاربران هم از تولید خودروی اقتصادی ابراز خوشحالی کرده اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما