تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۹
کد مطلب : ۴۶۴۱۳۲
سخنگوی دولت اعلام کرد: در راستای سرعت بخشی و تأمین منابع برای اجرای نهضت ملی مسکن، دولت با افزایش تسهیلات نو‌‌سازی مسکن روستایی تا سقف دو میلیارد ریال موافقت کرد.
۰
plusresetminus
وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از شنبه پرداخت می‌شود

به گزارش بلاغ؛ هیئت دولت با افزایش تسهیلات نو‌‌سازی و بهسازی مسکن در روستاها از 100 میلیون تومان به 200 میلیون تومان موافقت کرد و پرداخت این تسهیلات به متقاضیان از شنبه 5 شهریورماه 1401 آغاز خواهد شد.

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت در پایان جلسه دیروز هیئت وزیران با اشاره به این مطلب گفت: در راستای سرعت بخشی و تأمین منابع برای اجرای نهضت ملی مسکن، دولت با افزایش تسهیلات نو‌‌سازی مسکن روستایی تا سقف دو میلیارد ریال موافقت کرد.

مسعود میرکاظمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌‌ سازمان برنامه و بودجه نیز با تایید تصویب افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی گفت: سازمان برنامه و بودجه با بررسی همه جوانب و براساس دستور رئیس‌جمهور اقدامات لازم برای پرداخت تسهیلات فوق از سوی بانک‌ها را آغاز کرده است.

بنابراین گزارش، ابتدای سال گذشته سقف وام مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد و ۵۰ میلیون تومان بود که به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. سپس در آبان ماه سال در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهوری به ۲۰۰ میلیون افزایش یافت ولی با توجه به این‌که در قانون جهش تولید مسکن یارانه صرفا از محل صندوق ملی مسکن پیش‌بینی شده، سازمان برنامه و بودجه مابه‌التفاوت نرخ سود را که رقمی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، تضمین نکرده بود. لذا بانک‌ها در ۹ ماه گذشته قرارداد ۱۰۰ میلیون تومان اضافی را با نرخ سود ۱۸ درصد منعقد کردند که دلیل تقاضا برای ساخت مسکن روستایی کاهش یافته است.

پس از کش و قوس‌های فراوان قرار بود پرداخت این وام از ۸ مردادماه آغاز شود اما تحقق پیدا نکرد. روز ۱۹ مردادماه سیدرضا حمیدی، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن به ایسنا گفت: دستورالعمل وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تهیه شده، تشکیل پرونده‌ها و ثبت در سامانه هم توسط بنیاد مسکن در حال انجام است ولی برای معرفی متقاضیان به بانک منتظر تضمین‌نامه سازمان برنامه و بودجه هستیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام متأسفانه با بهانه سند دارکردن زمین ساخته نشده ازگرفتن وام محروم هستم ومسولینبنیادمسکن شهرستانمان هیچ کاری جز امروز وفردا کردن انجام نمیدهن
سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰