تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۴۶۴۰۴۵
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اقدام آمریکایی از خارج و امید آمریکایی در داخل به عنوان دو تیغه قیچی تضعیف شرایط اقتصادی در دوره‌های گذشته، گفت: در گذشته سیم خاردار وارد می‌کردیم اما حالا پهپاد صادر می‌کنیم.
۰
plusresetminus
امید به آمریکا اقتصاد کشور را ضعیف کرده بود/ از واردات سیم‌خاردار به صادرات پهپاد رسیده‌ایم
به گزارش بلاغ، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در نشست بصیرتی دانش پژوهان بیست و هفتمین دوره طرح ولایت که ظهر امروز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با تاکید بر اینکه ما سالهاست که شاهد جنگ ترکیبی از سوی دشمن هستیم، گفت: به لطف خداوند و با استقرار دولتی انقلابی و همت مسؤولان و همچنین کمک آحاد مردم امیدواریم که موضوعات اقتصادی را نیز حل کنیم.

وی مشکلات اقتصادی را نشات گرفته از دو عامل اصلی برشمرد و افزود: یکی از آن عامل خارجی بود که با تحریم و فشار دشمن آغاز شد. دشمن برای این تحریم حداکثری تمام توان خود را بکار گرفت. بر همین اساس در دوره اوباما شروع تحریم با به کارگیری افراد و ایجاد قرارگاه و هزینه‌های بسیار صورت گرفت و در دوره ترامپ نیز همین فشار حداکثری حفظ شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: دشمن با راهبرد و هدف ثابت اما تاکتیک متفاوت و البته به کارگیری سایر روش ها، با محوریت اقتصاد و هدف فروپاشی نظام برنامه ریزی کرده بود.

 سردار حاجی زاده با اشاره به عامل دوم تضعیف شرایط اقتصادی خاطرنشان کرد: آنچه که این مسئله را تشدید کرد موانع داخلی بود. آنهایی که به آمریکا امید بستند و بسیاری از اقدامات لازمی که باید در طول ۸ سال انجام می‌دادند را انجام ندادند.

وی متذکر شد: اقدام آمریکایی از خارج و امید آمریکایی در داخل، دو تیغه قیچی تضعیف شرایط اقتصادی کشور بود.

توانمندی‌های دفاعی کشور محصول تعامل نیرو‌های مسلح با بخش‌های دانش‌بنیان

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت موضوع تولید، تصریح کرد: نسخه حل مشکلات کشور همان است که مقام معظم رهبری در طی سال‌های مختلف مطرح کرده اند و امسال نیز دوباره موضوع تولید، اشتغال و دانش بنیان را بیان فرمودند.

سردار حاجی زاده افزود: اینها عصاره صدها جلد کتاب و راهکار و روش هایی است که دانشمندان و متخصصین روایت کردند و رهبر معظم انقلاب آنرا در این سه کلمه مطرح کردند.

وی با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در صنعت گفت: ما در بسیاری از بخش های تولیدی، زمینه بسیاری از اقدامات را نداریم و فعالیت‌های دانش‌بنیان باید آن را به وجود بیاورد. اگر این امر صورت گیرد، می‌توانیم در اغلب صنایع مشکلات را حل کرده و اشتغال ایجاد کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد: این کار کمک می‌کند تا وابسته به خارج نباشیم؛ چرا که تولید دانش بنیان، می‌تواند جهش ایجاد کند.

سردار حاجی زاده با بیان این مهم در حوزه دفاعی نیز انجام گرفته است، به پیشرفت‌های نظامی کشورمان اشاره و تصریح کرد: در گذشته سیم خاردار وارد می‌کردیم اما حالا پهپاد صادر می‌کنیم؛ بدون شک این فاصله طی شده با ایجاد ارتباط بین بخش‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و نخبگان انجام شده است.

وی افزود: در همین نیروی هوافضا، ما اوایل در بخش تحقیقات، سرمایه گذاری کردیم تا بتوانیم موانع را پشت سر بگذاریم.این امر باعث برتری ایران در پهنه هوایی شد و بارها شنیدیم که غربی ها اولویت مذاکره را در محدود کردن پهپادها و قدرت موشکی ما بیان کردند.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش پایانی صحبت های خود، با تاکید بر اهمیت نقش مسئولین در ایجاد انگیزه برای جوانان کشور گفت: مسئولین باید به جوانان و نخبگان امید و انگیزه بدهند و در اقدامات خود جسارت داشته و ریسک پذیر باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴