تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۴۶۴۰۳۸
رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به برخورد قاطع و بدون اغماض با همه عوامل تاثیرگذار در ساخت وسازهای غیرمجاز، گفت: قبل از اینکه به سراغ متخلف و سازنده غیرمجاز برویم باید سراغ مسئولان و کسانی برویم که می‌بایست با نظارت و برخورد به‌موقع مانع از ساخت می‌شدند و نشدند.
۰
plusresetminus
برخورد قاطع دستگاه قضا با کوتاهی مسئولان در ممانعت از ساخت‌وسازهای غیرمجاز
به گزارش بلاغ؛ حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در گفت و گو با خبرنگار ما با ابراز ناراحتی از ساخت وساز های غیرمجاز در مازندران، گفت: قبل از اینکه به سراغ متخلف و سازنده غیرمجاز برویم باید سراغ مسئولان و کسانی برویم که می‌بایست با نظارت و برخورد به‌موقع مانع از ساخت می‌شدند و نشدند.

وی با اشاره به تاکیدات رئیس محترم قوه قضائیه درخصوص برخورد قاطع و بدون اغماض با همه عوامل تاثیرگذار در ساخت وسازهای غیرمجاز، افزود: جان و مال مردم و بیت‌المال بسیار مهم است و هر مسئولی که در تضییع حقوق مردم سهیم می‌شوند، باید پاسخگو باشند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران، تاکید کرد: نهادهای خدمات‌رسان باید طبق قانون به ساخت‌وساز‌های  غیرمجاز انشعاب ندهند چراکه  قانون‌گذار ساخت و ساز غیرمجاز را جرم تلقی کرده و در این مسیر همه نهادهای مرتبط  باید با همکاری، نظارت و برخورد به‌موقع  مانع از ساخت وسازهای غیرمجاز شوند.

عالی ترین مقام قضایی استان، تصریح کرد: امروزه صیانت از بیت‌المال در حوزه زمین و آب یا رفع تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی، در راستای اجرای بند دوم ماده ۱۵۶ قانون اساسی بوده که جزء مطالبه جدی مقام معظم رهبری در احیای حقوق عامه نیز محسوب می‌شود.

اکبری خاطرنشان کرد: صیانت از حقوق عامه بخشی از سند تحول است که نشان دهنده اهمیت آن بوده و در این راستا برای اجرای درست و دقیق سند تحول قضایی، نیازمند عزم همگانی و جدی هستیم که البته  قوه قضاییه عزم خود را برای این منظور بیش از پیش جزم کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲