تاریخ انتشارشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۴۶۳۹۹۷
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که شورای نگهبان این بار هم به طرح شفافیت قوا ایراد بگیرد می توانیم آن را برای تصویب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کنیم.
۰
plusresetminus
ارجاع طرح شفافیت قوا به مجمع تشخیص در صورت رد شورای نگهبان/ تصمیم با نمایندگان مجلس است
به گزارش بلاغ، علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه گانه گفت: به منظور تامین نظر شورای نگهبان طرح شفافیت قوا در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و ایرادات آن برطرف شد و بعد از ارجاع به صحن علنی، از سوی نمایندگان مورد تایید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح در حال حاضر به شورای نگهبان ارسال شده و مجلس منتظر اعلام نظر شورای محترم نگهبان است تصریح کرد: چنانچه شورای نگهبان طرح را تایید کند، مراحل قانونی ابلاغ آن به دولت انجام خواهد شد و در صورتی که شورای نگهبان بار دیگر از طرح ایراد بگیرد مجلس باید نسبت به تعیین تکلیف طرح اقدام کند.
نمایندگان درباره ارجاع طرح شفافیت به مجمع تشخیص تصمیم می گیرند

حدادی ادامه داد: این بستگی به نظر همکاران ما در مجلس شورای اسلامی دارد که نسبت به تایید طرح اصرار کنند یا نه، در صورت اصرار نمایندگان طرح برای بررسی و تصویب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد و در غیر این صورت باز هم باید موارد مورد ایراد شورای نگهبان بررسی و در جهت رفع ایرادات در مجلس اقدام شود.

براساس این گزارش طرح شفافیت قوای سه گانه در حالی در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت که نمایندگان پیش از این با طرح شفافیت آرا نمایندگان مخالفت کرده بودند و علت عدم مخالفت با طرح را نبود پشتوانه کارشناسی و تصویب عجولانه طرح عنوان کرده بودند، از همین رو قانون شفافیت قوای سه گانه در مجلس تهیه و مورد بررسی قرار گرفت.

این در حالی بود که شورای نگهبان در جریان بررسی طرح مصوب مجلس، نسبت به مشمولان طرح ابهاماتی را وارد کرده و برای رفع ایراد آن را به مجلس برگردانده بود و نمایندگان ملت برای بار دوم پس از رفع ایرادات طرح، آن را برای تایید به شورای نگهبان ارسال کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما