سخنگوی دولت جزئیات مصوبه همگانی شدن بیمه ناباروری را تشریح کرد.
۰
plusresetminus
بیمه ناباروری همگانی شد پرداخت۹۰ درصد هزینه‌ها در مراکز دولتی،۷۰ درصد در مراکز خصوصی
به گزارش بلاغ؛ علی بهادری جهرمی گفت: پس از همگانی شدن بیمه پایه، بیمه ناباروری هم با مصوبه دولت همگانی شد.
بهادری افزود: با مصوبه هیئت دولت، سازمان بیمه سلامت ایران مکلف است نسبت به پوشش بیمه‌ای همه زوجین نابارور فاقد بیمه پایه مطابق آیین‌نامه بند «الف» ماده (۷۰) قانون برنامه ششم توسعه اقدام نماید.
وی اظهارداشت: در اجرای جزء (۵) بند «ک» از تبصره (۱۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱، همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات درمان ناباروری موظف به عقد قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر پایه هستند.
دبیر هیئت دولت تاکید کرد: تمدید پروانه مراکز درمانی و بیمارستان‌های ارائه دهنده خدمات درمان ناباروری منوط به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه است.

بهادری گفت: هزینه‌های خدمات تشخیصی و درمانی ناباروری و خدمات تخصصی ناباروری شامل
(IUI, IVF, ICSI، FET) بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت در بخش دولتی، عمومی غیر‌دولتی و خیریه و خصوصی طرف قرارداد با خودپرداخت معافیت (فرانشیز) مطابق دستورالعمل مندرج در مصوبه شورای عالی بیمه سلامت، تحت پوشش سازمان‌های بیمه گر پایه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر نیز مکلفند با همکاری وزارت بهداشت نسبت به پوشش صد درصد تعرفه زایمان طبیعی در مراکز دولتی و عمومی غیر‌دولتی و معادل صد درصد تعرفه عمومی غیردولتی در مراکز خیریه و خصوصی، معادل تعرفه بخش دولتی اقدام نمایند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این دستاورد بزرگ در آستانه یک‌سالگی دولت، مکمل همگانی شدن بیمه پایه است، افزود: براساس مصوبه هیئت وزیران، همه افراد صاحب صلاحیت شامل فلوشیپ نازایی، متخصص زنان و زایمان دوره دیده مراکز ناباروری (دارندگان گواهی مورد تأیید وزارت بهداشت) و متخصص ارولوژی مکلفند مطابق استاندارد ارائه خدمات ناباروری نسبت به نشان‌دار کردن زوجین نابارور با رعایت محرمانگی اطلاعات در سامانه نسخه الکترونیک اقدام نمایند. سازمان‌های بیمه‌گر پایه هم مکلفند زیرساخت لازم به این منظور را فراهم نمایند.

علی بهادری جهرمی همچنین پیرو مصوبه اخیر دولت، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «بیمه ناباروری همگانی شد. با مصوبه دولت: ۱-بیمه ناباروری جزء خدمات بیمه پایه شد، بیمه سلامت، همه زوجین نابارور فاقد بیمه پایه را بیمه می‌کند. ۲-پذیرش بیمه شرط تمدید پروانه مراکز ارائه‌دهنده خدمات بارداری شد.
۳-زایمان طبیعی در همه مراکز معادل صد درصد تعرفه دولتی بیمه می‌شود.»

پرداخت۹۰ درصد هزینه‌ها در مراکز دولتی
۷۰ درصد در مراکز خصوصی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پرداخت ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری از سوی دولت خبر داد.
بهرام عین‌اللهی در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات ناباروری، اظهارداشت: یکی از اهداف دولت تقویت بیمه است و گام اول که برداشته شد این بود که ما ۶ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه قرار دادیم. تقریباً بیمه همگانی در کشور در حال محقق شدن است.
عین‌اللهی بیان داشت: این مقدمه طرح دارویاری است با توجه به اینکه جوانی جمعیت برای ما خیلی مهم بوده و خیلی اهمیت دارد در رابطه با ناباروری بیمه‌ها یک مصوبه‌ای در هیئت دولت داشتیم و آن این بود که آن‌هایی که نابارور هستند اگر در مراکز دولتی باشد تا ۹۰ درصد هزینه‌ها و در مراکز خصوصی تا ۷۰ درصد هزینه بیمه براساس تعرفه بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

همه خانم‌های باردار بیمه می‌شوند
وی خاطرنشان کرد: یکی از چیزهایی که در این مرحله تصویب شده این است که هر خانمی که باردار شود به‌طور طبیعی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد و تا دو سال بعد از تولد فرزندش هم از خدمات رایگان بیمه استفاده می‌کند و بچه‌اش تا پنج سال تحت پوشش بیمه است. این‌ها امتیازاتی است که داده می‌شود تا در جهت جوانی جمعیت کار کنیم.

سقف کارانه پزشکان مناطق محروم برداشته شد
وزیر بهداشت با اشاره به تصویب طرح حذف سقف کارانه پزشکان مناطق محروم در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت، گفت: این مصوبه برای ماندگاری بیشتر نیروهای پزشکی و تخصصی تصویب شد و نیروهای پزشکی در مناطق محروم، هر قدر فعالیت کنند، می‌توانند دریافتی داشته باشند و این دریافتی در مناطق محروم فاقد سقف خواهد بود.
عین اللهی افزود: این مصوبه، گام بلندی در جذب نیروهای پزشکی و تخصصی در مناطق محروم است و به تحقق عدالت در سلامت کمک شایان توجهی می‌کند.

وی با اشاره به بومی گزینی پزشکان متخصص، بیان داشت: امسال یک طرحی در شورای آموزش به‌طور تخصصی به تصویب رسید که این طرح بر این اساس است که ما بتوانیم نیاز بخصوص مناطق محروم را تأمین کنیم. پزشکان متخصص براساس قانونی که وجود دارد مدتی را باید تحت نیروی انسانی در مناطق بگذرانند و در این مناطق خدمت خود را سپری کنند و بعد از آن می‌توانند هرجایی از کشور خواستند بروند منتهی این مشکل مناطق محروم را حل نمی‌کند برای همین بود که یک سهمیه جداگانه‌ای در مناطق محروم به پزشکانی که در آزمون دستیاری شرکت کردند به‌عنوان سهمیه بومی امسال اختصاص داده شده و هدف این است که ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم افزایش پیدا کند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴