تاریخ انتشارجمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۴۶۳۹۷۸
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران - منطقه نوشهر از مهار آتش سوزی در اراضی جنگلی و کشاورزی در بخش کجور خبر داد.
۰
plusresetminus
مهار آتش‌سوزی در جنگل کجور نوشهر/ ۲ هکتار از اراضی جنگلی و کشاورزی در آتش سوخت
به گزارش بلاغ، مسعود ملکی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: بخشی از اراضی جنگلی و کشاورزی امروز در محدوده مالاک حدفاصل شهر پول و روستای کوهپر طعمه حریق شد.

ملکی گفت: در این حادثه حدود ۲ هکتار از اراضی جنگلی و کشاورزی در آتش سوخت که حدود سه هزار متر آن عرصه جنگلی بوده است که با همکاری آتش‌نشانان شهرداری پول، نیرو‌های حفاظتی، بخشداری و مردمی مهار شد.

وی سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی از سوی تعدادی از کشاورزان را علت وقوع این حادثه ذکر کرد و ادامه داد: سوزاندن بقایای گیاهی طبق قانون جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران گفت: آتش زدن کاه و کلش محصولات کشاورزی علاوه بر کم کردن توان خاک، موجب تخریب بافت و ساختمان خاک شده و مواد مغذی سطح خاک را از بین می‌برد

ملکی بیان کرد: آتش زدن بقایای گیاهی پس از برداشت محصول با بروز مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا همراه بوده و گاهاً با وزش باد و مهیا بودن شرایط آب و هوایی، گسترده شده و به مراتع و عرصه‌های طبیعی همجوار نیز سرایت می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر در کشور و استان و کاهش نزولات جوی، آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی در بعضی مواقع باعث سرایت آتش از اراضی کشاورزی به جنگل‌ها و مراتع شده و ضمن از بین رفتن جنگل و تخریب منابع خاکی مشکلات فراوانی برای مردم و دستگاه‌های اجرایی در زمینه مهار آتش به بار می‌آورد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران به مردم و مسافران توصیه و تاکید کرد که از بر افروختن آتش در جنگل خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه حریق در سطح جنگل، با سامانه رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع یگان حفاظت این اداره کل تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴