کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

رفع تداخل در صدور اسناد اراضی کشاورزی تا سال ۱۴۰۲ /مردم تغییرکاربری‌ها را به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند

27 مرداد 1401 ساعت 19:15

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: وزیر جهاد کشاورزی ۵ تعهد در مجلس برای وزارت تعیین کرد که یکی از آن‌ها رفع تداخل و صدور سند کشاورزی بود و طبق هدف گذاری وزرات قرار است تمام تداخلات تا سال ۱۴۰۲ حل گردد تا دیگر اختلافی بین مردم و دولت نباشد.


به گزارش بلاغ، صفدر نیازی در کارگاه آموزشی اجرایی رفع تداخلات اراضی مازندران سفر خود به مازندران را برای رسیدگی به ۲ هدف در امور اراضی اعلام کرد و گفت: هدف اول رفع تداخلات قوانین موازی بر روی یک عرصه واحد بود، چون بعد از اصلاحات ارضی و ملی شدن آن در سال ۱۳۴۱ همواره اختلافاتی میان مردم و ادارات کل منابع طبیعی وجود داشته که طبق قانون ابلاغ شده در سال ۱۳۹۴ قرار شد اختلافات توسط خود وزارت و سازمان‌های جهاد کشاورزی حل و فصل شود.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی ۵ تعهد در مجلس برای وزارت تعیین کرد که یکی از آن‌ها رفع تداخل و صدور سند کشاورزی بود و طبق هدف گذاری وزرات قرار است تمام تداخلات تا سال ۱۴۰۲ حل گردد تا دیگر اختلافی بین مردم و دولت نباشد.

نیازی با بیان اینکه براساس ماده ۹ قانون حدنگار وزارت جهاد کشاورزی همکار اداره ثبت است، گفت: اداره ثبت هم قرار است تا پایان چهار سال دولت سیزدهم صدور اسناد کشاورزی را به پایان برساند.

رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: مازندران در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی قطب تولید به حساب می‌آید و در تامین امنیت غذایی کشور نقش بسزایی دارد به همین دلیل حفظ زمین در این استان به سایر مسائل اهمیت دارد و از آنجاییکه در چند سال اخیر با هجوم سرمایه داران برای، تخریب تغییر کاربری و سرمایه گذاری انجام شده به همین دلیل برنامه‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق تدوین شده است تا با متخلفین برخورد شود.

نیازی گفت: هموطنان در هرجایی از کشور اگر تخلفی در زمینه تجاوز و تخریب مشاهده کردند می‌توانند با سامانه ۱۳۱، گزارش کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز گفت: زمین مقوله مهم در حوزه تولید و بستر تولید است.

حسن عنایتی تصریح کرد: مازندران بخش عمده غذای کشور را تامین می کند و از نوک قله تا کف دریا جزو وظیفه مندی حوزه کشاورزی مازندران است و این استان از ظرفیت بالقوه ای برخوردار است و انتظار می‌رود بستر به گونه ای مدیریت شود تا بهره وری و تولید را افزایش داده و شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم که غذا به عنوان تهدید در کشور ما نباشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در دنیا غذا جیره بندی است اما کشور ما بویژه مازندران مازاد تولید دارد.

عنایتی افزود: در شرایطی بسر می بریم که تلاش فعالان بخش کشاورزی برای پایداری تولید است و نیاز است انسجام کافی در انجام وظایف در استان وجود داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: اگر در حوزه زمین و بستر تولید غفلت کنیم آسیب می بینیم چراکه در حوزه تولید روز به روز نیازمندی بیشتری داریم و در این راستا محدودیت هایی هم وجود خواهد داشت.

وی گفت: در حوزه امور اراضی باید مراقبت های ویژه داشته باشیم تا دچار غفلت نشویم و بستر تولید از بین نرود.

عنایتی اظهار کرد: اگر دقت و توجه کافی در بحث زمین نداشته باشیم و همچنین موارد قانونی را رعایت نکنیم دچار مشکل می شویم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 463962

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/463962/رفع-تداخل-صدور-اسناد-اراضی-کشاورزی-سال-۱۴۰۲-مردم-تغییرکاربری-ها-سامانه-۱۳۱-گزارش-کنند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com