تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۴۶۳۹۵۴
استاندار مازندران با بیان اینکه سم مهلک توسعه، فساد است و هر جا فساد باشد، توسعه اتفاق نمی‌افتد؛ گفت: فسادی که امروز در صدور مجوزها و امضاهای طلایی استان وجود دارد، پاشنه آشیل اقتصاد این استان شده است.
۰
plusresetminus
صدور مجوزها و امضاهای طلایی پاشنه آشیل اقتصاد مازندران
به گزارش بلاغ، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در همایش مشترک مدیران کل ادارات و روسای حراست دستگاه‌های اجرایی استان مازندران با عنوان اقدام انقلابی و جهادی، نظارت هوشمند و ارتقاء سرمایه اجتماعی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های موفقیت جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب تاکنون، نقش منحصربه‌فرد دستگاه اطلاعانی کشور (وزارت اطلاعات) است.

وی  افزود: در چهار دهه گذشته افتخار این فرزندان نظام، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن بود و همه نیروهای انقلابی این مجموعه، از سوی امام راحل، «سربازان گمنام نظام‌» نامیده شد و چه درجه‌ای از این بالاتر.

استاندار مازندران، با بیان اینکه استان مازندران در مسیر توسعه قرار دارد؛ خاطرنشان کرد: سم مهلک توسعه، فساد است و هر جا فساد باشد، توسعه اتفاق نمی‌افتد و چون خوره‌ای به جان توسعه می‌افتد.


مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه ما در مباحث اقتصادی استان به شدت نیازمند تحول عظیم هستیم؛ عنوان کرد: همه مدیران باید بدانند که اگر بنا بر این باشد که مازندران همپای توسعه ای که در کشور و اطراف ما اتفاق می افتد حرکت کند نیازمند تحول اساسی است.

حسینی‌پور با بیان اینکه یکی از تحولاتی که به آن نیازمندیم و پاشنه آشیل اقتصاد این استان است، صدور مجوزها است؛ تصریح کرد: صدور مجوزها موجب فراری دادن سرمایه‌گذاران در این استان شده است، فسادی که امروز در صدور مجوزها و امضاهای طلایی استان وجود دارد، پاشنه آشیل این استان شده است.

وی با استمداد از دستگاه‌های اطلاعاتی برای ریشه‌کن کردن این فساد در استان؛ گفت: متاسفانه یک جریانی در این زمینه در حال مقاومت است و تمامی این جریانات در استان باید شناسایی شوند؛ ما نباید اجازه دهیم این استان با این همه ظرفیت به بهانه‌های واهی، شاهد فراری دادن سرمایه‌گذاران باشد و ریشه این امر قطعا فساد است.

استاندار مازندران تاکید کرد: نظارت هوشمند راه مقابله با فساد و افزایش اعتماد به مسئولان و مردم است؛ سازوکاری که می‌تواند دسترسی آسان مردم به عدالت و خدمات دستگاه‌های اجرائی را در برداشته باشد، لذا حرکت به سمت دولت الکترونیک با سازوکار فناورانه در استانداری آغاز شده است و باید در تمامی دستگاه‌ها، تسری یابد.

مقام عالی دولت در استان، گفت: هر کجا نظارت هوشمند باشد شفافیت وجود دارد و هر کجا شفافیت باشد ریشه‌های فساد خشکانده می‌شود؛ نظارت هوشمند، شفافیت و مبارزه با فساد، موجب افزایش امید و اعتماد مردم و کارآمدی دستگاه‌های اداری استان خواهد شد.‌

حسینی‌پور یادآور شد: تمامی پروژه‌های توسعه‌ای این استان باید به طور شفاف در پشت ویترین عدالت قرار گیرند و همه مردم به طور برابر، قدرت آن را داشته باشند که در این توسعه سهیم باشند و این گونه چراغ توسعه روشن تر خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما