کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خبر داد:

آمادگی مجلس برای حمایت از بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور/ضریب کشاورزی دانش‌بنیان پایین است

26 مرداد 1401 ساعت 16:51

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در حوزه تولید با برنامه‌ریزی لازم برای دانش‌بنیان کردن کشاورزی حرکت کنیم گفت: مجلس آمادگی دارد با همه اختیارات از بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور حمایت کند.


به گزارش بلاغ، محمد جواد عسکری در بازدید از سد شهید رجایی ساری که با حضور معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی، نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران انجام شد، اظهار کرد: استفاده از ارقام پرمحصول برنج در دستورکار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد تا امنیت غذایی کشور تامین شود.

وی افزود: با افزایش بهره‌وری و تولید محصولات کشاورزی باید بفکر توسعه صادرات محصولات کشاورزی کشور باشیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سند توسعه کشاورزی مازندران باید عملیاتی باشد و مجلس هم در تامین اعتبارات لازم برای اجرای سند همکاری خواهد کرد.

عسکری گفت: وزارت نیرو و جهاد کشاورزی با همکاری و برگزاری نشست‌های مشترک برای تخصیص آب کشاورزی به ویژه در مازندران که استان مهم در تولید کشاورزی و امنیت غذایی کشور است اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه امنیت غذایی مقوله مهم کشورهاست که به امنیت ملی گره خورده است و همه کشورها به نوعی متاثر از این امنیت هستند، تصریح کرد: در حوزه تولید با برنامه‌ریزی لازم برای دانش‌بنیان کردن کشاورزی حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تنها ۴ درصد کشاورزی کشور دانش‌بنیان است که ضریب پایینی است، ادامه داد: مجلس آمادگی دارد با همه اختیارات از بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور حمایت کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در انتقال آب بین حوزه‌ای تصمیماتی گرفته شد که عقلایی و منطقی نبود و مدیریت صحیح را می‌طلبد.

عسکری با بیان اینکه اگر آب مدیریت نشود در حوزه صنعت، کشاورزی و شرب دچار بحران جدی خواهیم شد گفت: برنامه داریم در تولید برنج به خودکفایی برسیم و همه امکانات را بسیج کردیم حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن تولید برنج داریم و ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن نیاز به واردات داریم.

وی افزود: زهکشی اراضی، استفاده از ارقام پرمحصول و افزایش بهره‌وری از راهکارهای تحقق خودکفایی برنج است.

رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی امروز از اراضی شالیزاری و مزارع منطقه چهاردانگه ساری بازدید کردند.

در این بازدید درخصوص انتقال آب بین حوزه‌ای و چالش‌های احداث سد فینسک برای کشاورزی و محیط زیست مازندران بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 463926

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/463926/آمادگی-مجلس-حمایت-بخش-کشاورزی-امنیت-غذایی-کشور-ضریب-دانش-بنیان-پایین

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com