تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۶۳۹۲۳
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ایستادگی جانبازان و آزادگان در اسارت و تقویت ایمانشان درزندانها باید برای همه ما یک الگو و اسوه باشد
۰
plusresetminus
ایستادگی جانبازان و آزادگان برای همه الگو و اسوه باشد
به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در آئین گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی که با حضور جمعی از مسئولین استانی در حسینیه وداع مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برگزار شد ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اظهار کرد: رشد و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مدیون مقاومت‌ها و فداکاری‌های شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس هستیم.

وی افزود:آزادگان دلیرمردان جامعه ما هستند که شکنجه‌های طاقت فرسای رژیم بعث را با استقامت تحمل کردند و نظام انقلاب اسلامی را حفظ کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آزادگان با تحمل تمام سختی‌ها سرافرزانه به میهن بازگشتند که اکنون وظیفه اصلی ما حفظ کرامت این عزیزان است.

محمدی لائینی ادامه داد: طبق احادیث حفظ جان انسان از ارزش بالایی برخوردار است که آزادگان جان خودرا درکف دست گذاشتند و همانند شهدا با خدا معامله کردند تا از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی ادامه داد: ایستادگی جانبازان و آزادگان در اسارت و تقویت ایمانشان درزندانها باید برای همه ما یک الگو و اسوه باشد.

محمدی لائینی افزود: بیش از ۹۶۰اسیر عراقی در ایران حافظ کل قرآن و حدود۶هزار نفر حافظ بخشی از قرآن شدند. همچنین بیش از ۷هزار نفر از اسرای عراقی به صورت ثبت شده درایران ماندند و به عراق بازنگشتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بهای کار آزادگان معامله ای است که با خداوند داشتند و همان وعده بهشت است اما درجامعه اسلامی ما نیز وظیفه داریم برای حفظ عزتشان گام برداریم.

استاندار مازندران نیز در این آئین از حضرت زینب(س) به عنوان بزرگ آزاده جهان اسلام یادکرد و گفت: ۲۶مرداد به عنوان روز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی نامگذاری شده و این روز بری ملت ایران اسلامی غرور آفرین است.

سیدمحمود حسینی‌پور با بیان اینکه هرگز کسی سالروز ورود تاریخی آزادگان را فراموش نخواهد کرد چرا که این روز جشن اصلی پیورز یرزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس بوده است، افزود: آزادگان پرچمدران جهاد تبیین در قلب اردوگاه های رژیم بعث عراق(استخبارات) بوده اند.
 

وی با بیان اینکه تاریخ معاصر در جبهه مقاومت اسلامی در طول ۱۴۰۰سال ایثار و رشادت های آزادگان ایران اسلامی را به خود دیده و تقارن سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با ایام اسارت اسرای کربلا یادآور رشادت های آزادگان و مقاومت ازادگان در آن دروان بسیار سخت است، ادامه داد: حقانیت ایران اسلامی با صبر و استقامت آزادگان ایران اسلامی به گوش جهانیان رسیده است.

حسینی پور با بیان اینکه دستگاه های دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران موظف هستند پیگیری کنند اسناد و مدارک صلیب سرخ جهانی در خصوص اسرای ایرانی در عراق منتشر شود، گفت: مردم قدردان ایثار آزادگان ایران اسلامی  در دوران اسارت بوده اند اما در سیستم های اداری و اجرایی آن گونه که شایسته است حق این قشر ادا نشده است.

وی با بیان اینکه فرزندان آزادگان باید در اولویت جذب نیروی انسانی ادارات قرار بگیرند، ادامه داد: زیبنده نیست آزادگان برای اشتغال فرزندانشان دچار مشکل باشند.
 

حسینی پور با اشاره به شباهت های دوران اسارت آل الله در حادثه عاشورا و اسارت رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت: آزادگان ایران اسلامی در امتداد قیام عاشورا و با تاسی از حضرت زینب(س) دوره آزادی را طی کردند و باید ماهیت اصلی ایثار آزادگان دفاع مقدس برای مردم تبیین شود.

در این مراسم از تعداد 90 آزاده استان مازندران تجلیل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما