اميدی که با پیشرفت و آبادانی در محروم‌ترین نقاط به ثمر می‌نشیند؛

افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در هزارجریب بهشهر

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۴۶۳۸۷۸
پروژه های محرومیت زدايي و عمراني قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا با حضور جانشین فرمانده سپاه کربلا در بخش هزار جریب بهشهر به بهره برداري رسید.
۰
plusresetminus
افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی در هزارجریب بهشهر
به گزارش بلاغ، پروژه های محرومیت زدايي و عمراني قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا با حضور جانشین فرمانده سپاه کربلا در بخش هزار جریب بهشهر به بهره برداري رسید.

بهره برداری از مخزن آب ۱۰۰مترمکعبی با اعتبار ۴۸۰ میلیون تومان که مشکلات آب شرب آشامیدنی اهالی روستای زلت بهشهر را برای حداقل سی سال رفع نموده تا افتتاح خانه عالم در روستای پجیم با هزینه ۴۵۰ میلیون تومان و همچنین بهره برداری از جاده بین مزارع در این منطقه از مهمترین پروژه های محرومیت زدایی بوده که به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا و با مشارکت اهالی این روستاها و همچنین سازمان های مربوطه تکمیل و شاهد لبخند امید و رضایمندی مردمان دوردست و کم برخوردار هزارجریب بهشهر بوده ایم.

سردار احمد برسلانی جانشین فرمانده سپاه کربلا با اشاره به فعالیت این قرارگاه در مناطق محروم و کم برخوردار اظهار داشت: پروژه آبرسانی و بهره برداری از مخزن آب ۱۰۰ مترمکعبی با اعتبار ۴۸۰ میلیون تومان بهره برداری شد.

وی با اظهار اینکه با افتتاح این طرح مشکل آب شرب آشامیدنی اهالی روستای زلت بهشهر رفع شد، گفت: این طرح با همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا و آبفا و اهالی روستا اجرا شده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح مشکل آب آشامیدنی اهالی روستای زلت طی ۳۰ سال اینده رفع می‌شود.

برسلانی افتتاح خانه عالم روستای حجین با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان را از دیگر طرح‌ها برشمرد و گفت: جاده بین مزارع از دیگر طرح‌های در دست اقدام است.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با عنوان اینکه در زمینه اشتغال طرح کشت گندم و پرورش دام زیر نظر متخصصان در منطقه اجرا شده است، افزود: افزایش سطح بهره برداری از اهداف طرح است که با همت اساتید سطح بهره وری گندم به ۳.۲ تن در هکتار افزایش می‌یابد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا نیز توسعه کشت گندم و گیاهان دارویی، اشتغال و معیشت را از محورهای فعالیت قرارگاه در مناطق محروم و کم برخوردار بیان کرد.

رضا سلیمان نژاد با اشاره به ماهیت فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی اظهار داشت: این قرارگاه در پنج حوزه زیرساخت و عمران، اشتغال و معیشت، تعلیم و تربیت و پیشگیری و سلامت در مناطق محروم دارای بالاترین ضریب محرومیت فعالیت می‌کند.

وی با اظهار اینکه نوع فعالیت قرارگاه مشارکتی است، افزود: این قرارگاه مهمترین مشکلات را شناسایی و برای رفع آن اقدام می‌کند و این قرارگاه در بسیاری از مناطق، امکانات را به مناطق محروم هدایت می‌کند.

سلیمان نژاد یادآور شد: نیروی انسانی مهمترین ظرفیت روستاها به شمار می‌روند و همه ما وظیفه فعالیت در این مناطق داریم تا هر روز سطح محرومیت روستاها کاهش یابد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا با اشاره به اینکه چهار سال در زمینه کشت گندم در مناطق محروم فعالیت می‌کنیم، افزود: امسال با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام و دستگاه‌های دیگر سبب ارتقای سطح تولید شد و بیش از دو هزار هکتار از مزارع تحت پوشش قرار گرفت.

وی پرورش دام را از دیگر محورهای فعالیت ذکر کرد و گفت: همچنین با کمک جهاد کشاورزی و بنیاد برکت کشت و توسعه گیاهان دارویی نیز در دستور کار قرار گرفت.

سلیمان نژاد ایجاد جاده بین مزارع، آبرسانی، ساخت مدرسه و خانه عالم را از دیگر محور فعالیت‌ها بیان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار گروه جهادی ۱۶ روز به اجرای برنامه‌ها پرداختند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴