تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۴۶۳۸۳۷
مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: مهلت ثبت نام در سامانه سماح برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی تا چند روز قبل از اربعین تمدید شد.
۱
plusresetminus
تمدید دوباره ثبت نام متقاضیان پیاده روی اربعین در سامانه سماح
به گزارش بلاغ، عباس اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: شروع ثبت نام پیاده روی اربعین حسینی از تاریخ ۱۰ تیرماه آغاز شده و با توجه به استقبال زائرین این نام نویسی چند بار تمدید شده و هم اکنون نیز در آخرین تصمیم گیری متقاضیان تا چند روز قبل از اربعین می توانند در سامانه سماح نام نویسی کنند.

اسماعیلی افزود: تاکنون یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در کشور در سامانه سماح ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۸ هزار نفر از استان مازندران هستند.

بگفته وی، در بین متقاضیان مازندرانی ۱۷۰۰ نفر متقاضی سفر بصورت هوایی و بقیه از طریق مرزهای زمینی و بیشتر مرز مهران به دلیل نزدیکی و امکانات مناسب بودند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران ادامه داد: از مجموع ثبت نام شدگان در کشور حدود ۶۲ درصد مرز مهران و ۲۳ درصد مرز شلمچه را انتخاب کردند که این نشان از ازدحام جمعیت در زمان اربعین حسینی در مرز مهران می دهد و زائران باید برای سفر برنامه ریزی کنند.

اسماعیلی گفت: هزینه ثبت نام در سامانه سماح حدود ۲۰ هزار تومان است که مربوط به بیمه زائران می شود.

وی مزیت ثبت نام در سامانه سماح را بحث بیمه شدن بیمه زائران و دسترسی کامل به اطلاعات زائران عنوان کرد و افزود: این اطلاعات در اختیار  کمیته های مختلف ستاد اربعین قرار می گیرد و با توجه به آن، امکانات مورد نیاز در مرز برای زائران فراهم می شود.

اسماعیلی گفت: تزریق دو دوز واکسن کرونا و داشتن گذرنامه با مدت اعتبار شش ماه، دیگر شرایط زائران برای حضور در مراسم اربعین حسینی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما