کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر اقتصاد خبر داد:

بازگشت 6 هزار میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی از پایتخت به استان ها

22 مرداد 1401 ساعت 19:56

وزیر اقتصاد گفت: در سال گذشته از حدود ۲۴۰۰ شرکتی که مالیات آن ها در استان دیگری وصول می شد درمجموع حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان مالیات و عوارض دریافت شد که قرار است به خود استان ها برگردد که خبر خوبی است


به گزارش بلاغ؛ سید احسان خاندوزی در نشست صمیمانه با فعالان اقتصادی استان کرمان در محل اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به تورم بالای سال های 1397 تا ۱۴۰۰ و این که مسئله تورم و کنترل قیمت ها در صدر هدف گذاری های وزارت اقتصاد قرار گرفته است، افزود: در این خصوص، در ابتدا انضباط گیری دولت را در دستور کار قرار دادیم و در همین مسیر نیز سخت گیری‌ها را از دستگاه های دولتی آغاز کردیم. می دانستیم افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت کارگشا نیست اما ترجیح دادیم کسری بودجه زیادی نداشته باشیم.
وی درباره بحث بازگشت مالیات از سوی شرکت هایی که در استان های خودشان قرار ندارند نیز گفت: در سال گذشته از حدود ۲۴۰۰ شرکتی که مالیات آن ها در استان دیگری وصول می شد درمجموع حدود 6  هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض دریافت شد که قرار است به خود استان ها برگردد که خبر خوبی است.
جمع بندی کالابرگ الکترونیک، اوایل شهریور 
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره توزیع کالابرگ الکترونیک گفت: حکم مجلس این بود که دولت تا حد ممکن بتواند از سازوکارهایی مثل کالابرگ الکترونیک در اجرای هدفمندی و مردمی کردن یارانه ها استفاده کند و گزارش هایی مربوط به بخش فنی و مقدماتی که در برخی استان ها به شکل آزمایشی اجرا شده، قرار است اوایل شهریور در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود و نقاط قوت و ضعف استخراج و ان شاءا... بعد از آن درباره این که در کل کشور به شکل فراگیر در همه استان ها به چه ترتیباتی اجرا شود، تصمیم گیری خواهد شد.


کد مطلب: 463825

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/463825/بازگشت-6-هزار-میلیارد-تومان-درآمدهای-مالیاتی-پایتخت-استان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com