تاریخ انتشارشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
کد مطلب : ۴۶۳۸۲۴
رئیس کل بانک مرکزی ضمن بیان این که «دریافت بیش از یک ضامن معتبر برای پرداخت تسهیلات، برخلاف قانون بودجه امسال است»، آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و دانش‌بنیان‌ها را اعلام کرد.
۰
plusresetminus
رئیس کل بانک مرکزی: بیش از یک ضامن برای تسهیلات، خلاف قانون است
به گزارش بلاغ؛ وی همچنین درباره رمزارزها توضیحاتی داد و گفت که اجرای آزمایشی «ریال دیجیتال» در شهریور آغاز می‌شود.
علی صالح‌آبادی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: هنوز کشورهای مختلف دنیا رمزارزها را به رسمیت نشناخته‌اند و در برخی کشورها نیز مثل چین ممنوع است. سال ۱۳۹۹ دولت آیین‌نامه‌ای را تصویب کرد تا کسانی که مجوز قانونی دریافت می‌کنند، رمزارز استخراج و برای واردات استفاده کنند.

وی تاکید کرد: درواقع خرید و فروش (مبادله) و سرمایه‌گذاری رمزارزها ممنوع است، اما استخراج و استفاده برای واردات کالا ممکن شده است. مقرراتی آماده کردیم تا با هماهنگی وزارت صمت از رمزارزها برای واردات بهره‌برداری شود که هفته آینده اعلام خواهد شد.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که «نوسانات بازار رمزارزها زیاد است و باید به آن توجه شود”، افزود: «رمز ریال» یا «ریال دیجیتال» جایگزین اسکناس ریال است و کارهای آن انجام شده است. ریال دیجیتال طبق وعده به صورت آزمایشی در شهریور اجرایی می‌شود.
وی تصریح کرد: در چین نیز چنین اقدام مشابهی انجام شده و ۷۵ میلیون نفر از «یوآن دیجیتال» استفاده می‌کنند. ناشر ریال دیجیتال، بانک مرکزی است و مردم می‌توانند به جای اسکناس از آن استفاده کنند.
صالح آبادی افزود: اولویت تسهیلات نیز به بانک‌ها اعلام می‌شود، مثلا در تسهیلات خرد، تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اولویت دارد که به بانک‌ها ابلاغ شده است. اوایل امسال بسته تسهیلات خرد را به شبکه بانکی ابلاغ کردیم. وثایق و تضامین بانکی به قدری تسهیل شده است که اگر مشتری خوش حساب باشد و رتبه اعتباری مناسب داشته باشد صرفا با یک قرارداد یا نهایتا یک ضامن هم بتواند تسهیلات را دریافت کند. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴