تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۴۶۳۷۷۲
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سند توسعه کشاورزی استان هرچه سریعتر تدوین و منتشر شود تا سیاست‌ها مشخص شود و قابل اندازه‌گیری و سنجش باشد.
۰
plusresetminus
سند توسعه کشاورزی مازندران هرچه سریع‌تر تدوین شود/کشاورزی دانش‌بنیان در اولویت باشد
به گزارش بلاغ، منصورعلی زارعی در جلسه ستاد شورای سیاستگذاری توسعه بخش کشاورزی مازندران اظهار کرد: کشاورزی در استان بخش مهم اقتصادی است و رتبه های خوبی در تولید محصولات مختلف کشاورزی داریم.

وی با اشاره به اینکه نقش مازندران در تامین بسیاری اقلام غذایی در کشور مثال زدنی است، تصریح کرد: اشتغال در بخش کشاورزی مازندران نسبت به سایر استانهای کشور کمتر است.

نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است سند توسعه کشاورزی استان هرچه سریعتر تدوین و منتشر شود تا سیاست‌ها مشخص شود و قابل اندازه‌گیری و سنجش باشد.

این مسئول با اعلام اینکه سیاست مشخصی برای کشاورزی دانش‌بنیان استان باید فراهم شود ادامه داد: زهکشی و فراهم کردن زیرساخت های تولید کشاورزی در استان یک مطالبه جدی است.

زارعی ادامه داد: اجرای طرح های جامع کشاورزی در استان نیاز است و با کمک همه مسوولان اجرای آن امکانپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: همه زیربخش های کشاورزی استان نظیر شیلات و منابع طبیعی باید طرح های جامع خودشان را تهیه و تدوین کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه شهرکهای کشاورزی یکی از نیازهای اصلی استان مازندران است که نیازمند توجه جدی است، گفت: شورای سیاستگذاری توسعه بخش کشاورزی استان باید روی تدوین سیاست‌های مهم کشاورزی استان متمرکز شود.

این مسئول ادامه داد: در حوزه صنعت طیور برند کشور هستیم که در این زمینه هم نیاز است طرح جامع برای این بخش و تعاونی های بخش کشاورزی تدوین شود.

زارعی گفت: سازمان برنامه نسبت به تخصیص ۵ درصد اعتبارات تملک دارایی استان به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اقدام نماید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز اظهار کرد: امسال، سال زراعی خوبی در استان داشتیم و از ۶۸ هزارتن خرید گندم سال گذشته، به ۸۳ هزارتن در سال جاری ارتقا پیدا کرد.

حسن عنایتی افزود: تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان معادل ۹۴ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد اراضی کشاورزی استان دیمزار است که امسال ۶۰ هزار هکتار در قالب طرح جهش تولید اجرا خواهد شد، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود ۲۰ درصد افزایش تولید برنج داشته باشیم و ۸۰۰ هزارتن برنج سفید تولید شود که با انجام کشت دوم در استان پیش بینی می‌شود در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن شلتوک و یک میلیون تن برنج سفید تولید شود.

عنایتی افزود: پیش‌بینی بر این است با افزایش عملکرد مرکبات، بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزارتن مرکبات در استان تولید شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مگس میوه یکی از آفت های مهم در باغات استان است که به بدلیل شرایط آب و هوایی شاهد افزایش جمعیت این آفت هستیم و اگر این آفت فراگیر شود شاهد کاهش صادرات مرکبات استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به دامداران و مرغداران استان تاکنون پرداخت شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴