BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> بلاغ نیوز - اندیشکده صهیونیستی: اسرائیل با اراده ایران از همه جهت تحت محاصره است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اندیشکده صهیونیستی: اسرائیل با اراده ایران از همه جهت تحت محاصره است

20 مرداد 1401 ساعت 0:37

جنگ 3روزه اخير ميان نيروهاي اشغالگر و مقاومت فلسطين كه با پذيرش آتش بس از سوي تل آويو همراه شد، صهيونيست‌ها را به اين نتيجه رسانده كه از همه جهت در محاصره نيروهاي مقاومت قرار دارند. این را یک‌اندیشکده صهیونیستی می‌گوید.


به گزارش بلاغ؛ جنگي كه به تازگي صهيونيست‌ها در فلسطين به راه‌انداختند، آن چنان برايشان پرهزينه بود كه آنها را در سومين روز نبرد به آتش بس واداشت. منابع عبري زبان مستقر در تل آويو اذعان كرده‌اند كه طي سه روز جنگ با گروه جهاد اسلامي، 1100 موشك و راكت به سمت شهرك‌ها و مناطق صهيونيستي شليك شده و با يك حساب سرانگشتي به اين نتيجه مي رسيم كه در هر ساعت صداي غرش 15 موشك و راكت مقاومت فلسطين، آسمان مناطق اشغالي را شكافته است. بي دليل نيست كه صهيونيست‌ها طي سه روزه جهنمي، تاب تحمل ادامه جنگ و نبرد با گروه‌هاي مقاومت فلسطيني را نداشتند و چه بسا در صورت تداوم جنگ در روزهاي آينده، جنگ و نبرد به ميادين جديدي كشيده مي‌شد كه وضعيت ميداني را به طور كامل از كنترل 
تل آويو خارج مي‌كرد. اين مسئله بسيار محتمل و قابل پيش‌بيني بود كه در صورت ادامه جنگ سه روزه، ديگر گروه‌هاي مقاومت حتي خارج از مرزهاي فلسطين نيز به صحنه نبرد با صهيونيست‌ها وارد شوند و اين موضوع را حتي خود صهيونيست‌ها نيز مورد اذعان قرار داده‌اند.‌اندیشکده صهيونيستي امور عمومی و مسائل بین‌المللی مستقر در مناطق اشغالي در تحلیلی با اشاره به سفر «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ایران نوشت كه «اسرائيل در سایه قدرت جمهوری اسلامی ایران از همه طرف در محاصره قرار دارد.» اين‌انديشكده صهيونيستي به سخنان زياد نخاله در تهران اشاره كرده و گفته است كه دبيركل جهاد اسلامي در سفر اخير خود به ايران تاكيد كرده كه با توجه به رهنمودهای رهبر ایران، محاصره همه‌جانبه مناطق اشغالي امکان‌پذیر شده است.
عمده تمركز تحليل اين‌انديشكده صهيونيستي به وضعيت گروه مقاومت جهاد اسلامي در فلسطين اختصاص دارد و در آن به صورت هشدار آميزي گفته شده كه جهاد اسلامي بخشي از محور مقاومت مورد حمايت ايران است كه در اتحاد با ديگر گروه‌هاي مقاومت منطقه‌اي توانايي ضربه زدن به تل آويو را خواهد داشت و اين وضعيت يك هشدار مهم و حياتي براي رهبران صهيونيستي به شمار مي‌رود. علاوه‌بر اين‌انديشكده صهيونيستي، تا كنون منابع متعدد ديگري نيز در داخل تل آويو نگراني و وحشت خود را از پاسخ هماهنگ گروه‌هاي مقاومت عليه تل آويو اعلام كرده‌اند و در عمده اين تحليل‌ها، پاسخ گروه‌هاي مقاومت با محوريت ايران عنوان شده است. از جمله «دانه بن شمعون»، نویسنده و تحلیلگر تايمز اسرائیل پيشتر اين هشدار را داده بود كه حماس در كنار جهاد اسلامي اين توانايي را خواهد داشت كه همه نیرو‌های مقاومت در منطقه را با حمايت ايران متحد کند و عليه تل آويو دست به اقدام بزنند.

توانايي‌های جهاد اسلامي 
از سوي ديگر، در جريان جنگ سه روزه اخير، گروه جهاد اسلامي فلسطين نشان داد كه حتي همين گروه به تنهايي هم توانايي به چالش كشاندن صهيونيست‌ها را خواهد داشت. ارسال پهپادهاي نظامي به نزديكي سكوهاي گازي صهيونيست‌ها در اوج جنگ و همزمان با پرتاب موشك به شهرك‌هاي اشغالي ثابت كرد كه جهاد اسلامي قابليت مقابله با صهيونيست‌ها در چند جبهه همزمان را دارد و اين موضوع را منابع صهيونيستي نيز مورد اذعان قرار داده‌اند. رادیو ارتش اسرائيل نيز پرتاب یک پهپاد به سوی سکوی گازی «تمار» در نزدیک اسدود از سوي مقاومت فلسطين را تائيد كرد و گفت نيروهاي نظامي اين پهپاد را رهگیری کردند. شبکه خبری العربیه نیز به نقل از منابعی خبر داد که در جریان درگیری اخیر در غزه، یک پهپاد از این شهر به سوی یکی از سکوهای گازی رژیم صهیونیستی پرتاب شده بود و این پهپاد قصد داشته است که سکوی گازی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه را هدف قرار دهد. نكته قابل توجه آن است كه اين منابع گفته‌اند كه تل آويو از ترس حمله به سکوهای گازی خود، جنگ در غزه را در روز سوم متوقف کرد. به نظر مي رسد كه صهيونيست‌ها در محاسبات خود اين نكته را در نظر گرفته‌اند كه با وجود تنش در روابط‌شان 
با لبنان به‌دليل اختلاف بر سر سكوي گازي تمار، اگر جنگ ادامه يابد، اين سكوي گازي از سوي فلسطيني‌ها نيز مورد هدف قرار خواهد گرفت و در عمل ممكن است عمليات هماهنگ مقاومت فلسطين و لبنان عليه صهيونيست‌ها كار را براي اشغال دوباره اين سكوي گازي به شدت سخت كند و از همين رو ترجيح دادند در روز سوم جنگ، آتش بس را مورد پذيرش قرار دهند.

جمعه خشم 
جنگ اخير در فلسطين آن چنان فلسطيني‌ها را به نبرد و بازپس‌گيري سرزمين‌شان از اشغال صهيونيست‌ها اميدوار كرده كه گروه‌های فلسطینی خواستار برگزاری تظاهرات «جمعه خشم» عليه صهيونيست‌ها شدند. «واصل ابو یوسف» مسئول هماهنگی گروه‌های فلسطینی در اين ارتباط گفت که جمعه این هفته روز خشم فلسطینی در محکومیت جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین، سرزمین و مقدسات آن خواهد بود.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، ابو یوسف گفت که دامنه این قبیل فعالیت‌ها به منظور تأکید بر وحدت ملت فلسطین برای مقابله با رژیم اشغالگر، گسترش خواهد یافت. وی افزود که رژیم اشغالگر جنگ فراگیری را علیه ملت فلسطین آغاز کرده و این ملت بایستی از خویش دفاع کرده و مقاومت مردمی از کفر قدوم تا مسافر یطا ادامه یابد. برگزاري تظاهرات جمعه خشم همزمان با ادامه حملات و يورش‌هاي نظاميان صهيونيستي در كرانه باختري صورت مي گيرد. براساس گزارش‌ها در درگیری های مسلحانه میان نیروهای مقاومت فلسطین و نظامیان صهیونیست در بخش قدیمی شهر نابلس، سه مجاهد به نام‌های ابراهیم النابلسی، اسلام صبوح و حسین جمال به شهادت رسیدند. همچنین وزارت بهداشت فلسطین در رام الله اعلام کرد که یک نوجوان ۱۷ ساله به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهر الخلیل به شهادت رسید. وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای عنوان کرد: «مومن یاسین جابر» نوجوان ۱۷ ساله به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در محله الصدر در شهر الخلیل به شهادت رسید. در این بیانیه آمده است: دو شهروند دیگر فلسطینی نیز در درگیری با نظامیان صهیونیست در مرکز شهر الخلیل به شدت زخمی شده‌اند.


کد مطلب: 463760

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/463760/اندیشکده-صهیونیستی-اسرائیل-اراده-ایران-همه-جهت-تحت-محاصره

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com