کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست سازمان تعاون روستایی خبر داد

فاصله 10 برابری قیمت خرما از نخلستان تا مغازه

18 مرداد 1401 ساعت 1:22

سرپرست سازمان تعاون روستایی گفت: خرمای پارسال هفت هزار تومان از نخلداران خریداری و گاهی با قیمت ۷۵ هزار تومان به فروش رسید.


به گزارش بلاغ؛ محمد علی نیکبخت در نشست میز ملی خرما اظهار کرد: مشکلات کشاورزان و فعالان خرما در استان بوشهر مبتلابه کل کشور است و وظیفه ذاتی ماست که حمایت لازم را از خرما و فعالان و ذی‌نفعان آن داشته باشیم. خرما باید ارزش و جایگاه اصلی خود را پیدا کند و زمینه‌ساز توسعه صادرات، ایجاد ارزش افزوده و ارزآوری برای کشور شود.

وی با بیان اینکه خرمای پارسال هفت هزار تومان از نخلداران خریداری و گاهی با قیمت ۷۵ هزار تومان به فروش رسید، افزود: امسال خوش‌بین هستیم که خرما با قیمت بهتری از نخل‌داران خریداری و عرضه شود.

سرپرست سازمان تعاون روستایی با اشاره به ظرفیت ۶۰ هزار تنی سردخانه‌های استان بوشهر گفت: وضعیت خوبی برای نگهداری خرما ایجاد شده که می‌تواند تأثیر بسزایی در قیمت داشته باشند.

نیکبخت از خرید محصول خرما با دو روش تضمینی و توافقی به صورت ترکیبی با توجه به شرایط بازار در زمان مناسب خبر داد و افزود: برای خرید توافقی خرما باید زمان خرید و قیمت و میزان آن در داخل هر شهرستان و استان را مدیریت کرد.

او ادامه داد: تلاش می‌شود با نگاه حمایت از تولید، قیمت به گونه‌ای تعیین شود که خرماداران ضرر نکنند. قیمت توافقی خرما قیمتی است که باید تشکل‌ها در منطقه در مورد آن به توافق برسند و تعاون روستایی نیز از آنها با تامین منابع مالی حمایت می‌کند.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور درباره مشکلات مطرح شده از سوی متولیان بخش خرمای استان بوشهر گفت: این مشکلات خاص این استان نیست و در همه استان‌های خرماخیز وجود دارد.

او اضافه کرد: خرما به عنوان یک محصول و ثروت اگر جایگاه خود را در فرآوری، صادرات و ارزش افزوده‌ای که استعداد آن را دارد به دست بیاورد. ارزش محصول خرما از نظر توسعه اقتصادی، اشتغال، خلق ثروت و درآمد ارزی برای کشور کمتر از محصولات دیگر از جمله پسته نیست بلکه بالاتر نیز هست.


کد مطلب: 463726

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/463726/فاصله-10-برابری-قیمت-خرما-نخلستان-مغازه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com