کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری نماز ظهر عاشورا در بابل

18 مرداد 1401 ساعت 13:50

نماز ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور در شهرستان بابل برپا شد.


به گزارش بلاغ، اقامه نماز عاشورا با حضور پرشور علما، نوحه سرایان، مداحان و سینه زنان، در مساجد ،امامزادگان شاخص وتکیه خانه های شهرستان  بابل برگزار شد .

حجت الاسلام روحانی امام‌جمعه شهرستان بابل در مراسم نمازظهر عاشورا در امامزاده قاسم شهرستان بابل باعرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان در شهرستان بابل وبا قدردانی از استقبال بی نظیر عزاداران حسینی گفت:ترديدي نيست در اينكه تجلي ايمان آدمي در عبوديت او نهفته است و سيرة همه انبياء و اولياء الهي بر اين بوده است كه در مقابل معبود و خالق خويش تسليم باشند وامام حسین ویارانش با تضرع در برابر معبودشان حادثه ای بی نظیر در تاریخ اسلام به یادگار گذاشته اند.
 

روحانی ادامه داد:سید الشهداء، در سخت ترین شرایط و در حین جنگ ، نماز را در اول وقت اقامه نموده و هیچ چیز نتوانست مانع نماز اول وقت ایشان شود، ونگفت اول جنگ و بعد نماز، او این درس را از پدر بزرگوارش على علیه السلام آموخته بود وبا بندگی در برابر معبودش به استقبال حق تعالی شتافت.
 
وی بیان داشت:اقامه نمازظهر اشاره به این است که امام نه تنها خودش نماز مى خوانند بلکه کارى مى کنند که این رابطه محکم با پروردگار همچنان و در همه جا برپاشود . در زیارت نامه امام حسین علیه السلام مى خوانیم .
 
اشهد انک قد اقمت الصلوة و اتیت الزکوة ؛ گواهى مى دهم که با کشته شدنت نماز را برپا کردى .)) و در زیارت مخصوص آن حضرت آمده است که سلام بر تو اى فرزند گرامى پیامبر! گواهى مى دهم که تو نماز را آن چنان که حقیقت آن مى باشد به پا داشتى و زکات را پرداختى و به حق و حقیقت فرا خواندى و از تباهى و ناپسندى ها نهى کردى و قرآن را چنانکه باید تلاوت نمودى و در راه خدا چنانکه شایسته بود جهاد کردى او به راستى نماز را به صورت بى نظیرى به پا داشت 
 
امام جمعه بابل بیان کرد:خدا را شاکریم که نمازظهر عاشورا امسال را هم درک کردیم و امیدواریم که درک عاشورا وتوسوعا را برای ما به وجود آورد.
 
وی در پایان سخنانش با موعظه مقتل خوانی از روز عاشورا را برای عزاداران حسینی به تصویر کشیده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 463710

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/463710/برگزاری-نماز-ظهر-عاشورا-بابل

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com