تاریخ انتشارجمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۴۶۳۶۳۳
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه عاشورا نماد مسئولیت پذیری است، گفت: مدیرن باید مسئولیت پذیر باشند.
۰
plusresetminus
عاشورا نماد مسئولیت‌پذیری است/پشتیبانی از ولایت فقیه، تنها راه دفاع از اسلام و انقلاب
به گزارش بلاغ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نمازجمعه این هفته مرکز مازندران با تاکید براینکه امام حسین(ع) در روز عاشورا مردم را به تقوا و دوستی با خاندان نبوبت دعوت کردند، اظهار کرد: یکی از مهمترین درس قیام عاشورا، تقوا پیشه گی است.

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه اقامه نماز در اول وقت شرعی، تلاوت قرآن کریم، اقامه نمازهای یومیه و مستحب، اقامه نماز شب و ...نیز از دیگر پیام های قیام عاشورا است، گفت: عزاداری های محرم حسینی باید همراه با شور و شعور باشد.امربه معروف و نهی از منکر نیز مورد توجه عزاداران حسینی باشد.

وی با بیان اینکه به برپایی موکب های عزاداری ویژه محرم که به همت ستاد اقامه نماز ساری و دیگر ادارات و هیات های مذهبی در سطح شهر برپا شده را شایسته تقدیر دانست و افزود: مراسم وداع با شهدای کربلای خانطومان امشب ساعت ۲۱در بوستان ولایت ساری برگزار می شود که انتظار می رود مردم ولایت مدار مرکز استان به نحو شایسته به مقام والای شهید«رحیم کابلی»، روحانی شهید«محمدامین کریمیان» و شهید«مصطفی تاش موسی» ادای احترام داشته باشند.

محمدی لائینی به باران های سیل آسا و رگباری در بیشتر استان های کشور به ویژه استان مازندران اشاره کرد و گفت: مسئولین و صدا و سیما باید ابعاد سیل در غرب استان را به درستی تصویر کنند و برای رفع آلام سیل زدگان با سرعت و جدیت وارد میدان عمل شوند.

خطیب جمعه ساری  از عدم پوشش رسانه ای سیل مازندران توسط صدا و سیما گلایه کرد.

وی با اشاره نقش خواص در قیام عاشورا، ادامه داد: سال دهم هجری پیامبر اسلام(ص) در واقعه غدیر خم منبر داشتند چرا باید در واقعه کربلا فقط ۷۲نفر فرزند رسول خدا (ص) را همراهی کردند. باید گفت که خواص بی بصیرت شدند و حضرت سیدالشهدا(ع) تنها ماندند.

 محمدی لائینی با اشاره به شباهت های دوران انقلاب اسلامی با قیام عاشورا، گفت: امروز نیز عده ای خواص انقلابی سر سفره بیگانگان نشستند و درصدد زدن انقلاب اسلامی هستند. بی بصیرتی عامل اصلی این اقدامات آنها است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه انحراف خواص انحرام عامه مردم را همراه خواهد داشت، افزود: امروز به مدد انقلاب و ترویج آموزه های دینی مردم آگاه شدند و اگر خواص بلغزند مردم در کنار آنها قرار نخواهند نگرفت و پشتیبان ولایت و انقلاب خواهند بود.

وی با بیان اینکه اگر مسئولین کم کاری کنند و یا ترک فعل داشته باشند بدانند شریک شمر و یزید هستند، گفت: مسئولینی که درست عمل می کنند در مسیر امام حسین(ع) هستند.

محمدی لائینی با بیان اینکه عاشورا نماد مسئولیت پذیری است، اذعان کرد: مدیرن باید مسئولیت پذیر باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴