تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۴۶۳۶۱۱
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در 5 روز آینده در شمال شرق و شرق، همچنین جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور‌، خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.
۰
plusresetminus
بارش باران و هشدار نارنجی‌ هواشناسی در مازندران
به گزارش بلاغ، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از اواخر وقت امروز نفوذ گردوخاک از کشورهای همسایه غربی به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب، موجب کاهش کیفیت هوا از فردا تا دوشنبه 17 مرداد در نوار غربی کشور می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در 5 روز آینده در شمال شرق و شرق، همچنین جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور‌ خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: در دو روز آینده افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد در مناطقی از اردبیل و مازندران، همچنین ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و زاگرس پیش‌بینی می‌شود‌.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز شنبه 15 مرداد در غرب و شمال غرب،‌ سواحل خزر،‌ ارتفاعات و دامنه زاگرس مرکزی و ارتفاعات و دامنه زاگرس غربی بارش ابران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود؛ روز یکشنبه 16 مرداد این شرایط در مناطق مذکور ادامه دارد، ضمن آنکه بخش‌هایی از دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز در بر می‌گیرد.

وی توضیح داد: روز شنبه 15 مرداد در اردبیل، گیلان و مازندران، روز یک‌شنبه 16 مرداد در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز دوشنبه 17 مرداد در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، بارش باران و رعدوبرق، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در این راستا در مناطق مذکور جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، وقوع صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای‌ در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: توصیه می‌شود اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم تردد عشایر کوچ‌رو و دام‌ها در ارتفاعات، تسریع در برداشت مزارع برنج، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیروهای امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و غیره جهت مقابله با بحران، در دستور کار باشد.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری و در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 36 و 27 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 14 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰