کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فاکتورهای ساخت گلخانه

11 مرداد 1401 ساعت 10:11

گلخانه فضای محصور که در آن با کنترل دما ، رطوبت و... اقدام به کشت محصولاتی میکنند که در فصل های مختلف سال بتوان از آنها استفاده کرد .


به گزارش بلاغ، در هر منطقه از کره زمین آب و هوا و شرایط محیطی متفاوتی حاکم است و بدیهی است که نمیتوان از یک نوع سازه گلخانه در تمامی نقاط کره زمین برای کشت و پرورش گیاهان و محصولات استفاده کرد . برای این منظور انواع سازه های گلخانه ایی ( مانند گاتیک ، سیرکولار و...) متفاوت طراحی شدند و امروزه اجرا میشوند تا طیف گسترده ایی از محصولات در این گستره پهناور کره زمین بتوانیم به کشت محصولات متفاوتی بپردازیم. برای اینکار میتوان از کمک هزینه های مختلفی که جهاد کشاورزی به عنوان وام گلخانه اهدا میکند بهره مند شد.
 
پوشش گلخانه
گلخانه فضای محصور که در آن با کنترل دما ، رطوبت و... اقدام به کشت محصولاتی میکنند که در فصل های مختلف سال بتوان از آنها استفاده کرد . برای اینکار باید پوشش گلخانه به نحوی باشد تا راندمان کار گلخانه بالا برود و در مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش گلخانه صرفه جویی کرد . یکی از این پوشش های گلخانه ایی ، نایلون گلخانه است که با دارا بودن مواد یو وی و ... از گیاهان در مقابل اشعه فرا بنفش حفاطت کرده و نور خورشید را به خوبی به گیاهان میرساند.
البته از پوشش شیشه ایی نیز میتوان برای گلخانه شیشه ای استفاده کرد اما پوشش شیشه ایی هزینه بر بوده و در پروژه های بزرگ مقرون به صرفه نمیباشد.
 

 
فونداسیون گلخانه و اسکلت
از ارکان اصلی و مهم سازه گلخانه فونداسیون و البته ستون های آن است که باید از مواد با کیفیت و مقاومی استفاده کرد که بهترین بازدهی را در طولانی مدت و در شرایط بد آب و هوایی برای گلخانه دار به ارمغان بیاورد. در ستون و در کل اسکلت گلخانه میتوان از مواد مختلفی همچون : اسکلت چوبی ، اسکلت فلزی ، اسکلت با لوله یو پی وی سی استفاده کرد. که بسته به نیاز و فضای گلخانه آنها اجرا میشوند.
 
تجهیزات گلخانه
برای اجرا و کنترل گلخانه به وسایل و تجهیزاتی برای پرورش گیاهان نیازمندیم از این رو باید برای رطوبت گلخانه ما نیازمند دستگاه ساخت رطوبت هستیم ، تهویه گلخانه نیز امری مهم است که باید از فن های مناسب گلخانمان استفاده کنیم ، برای گرمایش و سرمایش گلخانه باید از کولر و هیتر مخصوص گلخانه استفاده کنیم تا گیاهانی که در حال پرورش آنها هستیم بهترین راندمان را برایمان داشته باشند.
 
نوع کشت
شما در گلخانتان باید نوع کشت خود را مشخص کنید تا بر اساس آن اقدام به طراحی سازه و خرید تجهیزات مورد نیاز کنید. برای مثال باید برای کشت هیدروپونیک از لوله هایی برای جریان آب و پمپ های مخصوص استفاده کرد یا برای کشت هر محصولی نیازمند یک سری وسایل مخصوص به آنرا نیز میباشد.
 
علاوه بر این موارد ، موارد تخصصی تری وجود دارند که باید با کارشناسان برجسته از شرکت های بزرگی مانند گروه صنعتی مهراد کسب مشورت کنید.

انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 463537

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/463537/فاکتورهای-ساخت-گلخانه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com