مازندران به استقبال «کاروان عاشورایی» شهدا می‌رود؛

جزئیات مراسم استقبال و تشییع پیکر ۵ شهید مدافع حرم در مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
کد مطلب : ۴۶۳۵۳۱
استان مازندران در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) میزبان پنج شهید مدافع حرم «رحیم کابلی»، «عبدالله اسکندری»، «محمدامین کریمیان»، «مصطفی تاش موسی» و «عباس آسمیه» است.
۰
plusresetminus
جزئیات مراسم استقبال و تشییع پیکر ۵ شهید مدافع حرم در مازندران
به گزارش بلاغ، بار دیگر استان مازندران حال و هوای کربلایی پیدا کرد و در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش مردم این دیار به استقبال کبوتران خونین بال حرم حضرت زینب (س) و مدافعان حریم آل الله (ع) می‌روند.

با بازگشت پیکر مطهر شهدای مدافع حرم پس از ۶ سال فراق و دوری به آغوش وطن، فضای استان معطر به بوی این شهدا شد و چشم انتظاری خانواده‌های شهدا به پایان رسید.

پیکر مطهر این شهدا که به تازگی در سوریه مورد تفحص قرار گرفتند، برای زیارت و طواف حرم امام رضا (ع) به مشهد مقدس منتقل شدند و با حضور خانواده‌های این شهدا مراسم طواف، استقبال، وداع و تشییع در حرم مطهر برگزار شده است.

همچنین خبر بازگشت پیکر سه شهید مدافع حرم استان مازندران شهیدان «رحیم کابلی»، «محمدامین کریمیان» و «مصطفی تاش‌موسی» توسط سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به خانواده‌های این شهدا اعلام شد.

علی ابراهیمی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلای مازندران در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه استان مازندران در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) میزبان پنج شهید مدافع حرم «رحیم کابلی»، «عبدالله اسکندری»، «محمدامین کریمیان»، «مصطفی تاش موسی» و «عباس آسمیه» است، اظهار داشت: پیکر مطهر این شهدا عصر امروز در حرم امام رضا (ع) تشییع و طواف داده شده است.

وی با بیان اینکه کاروان این شهدای عزیز ساعت ۱۶:۳۰ سه‌شنبه یازدهم مرداد از طریق مسیر زمینی وارد استان مازندران می‌شود، افزود: در لحظه ورود، پیکر این شهدا در اجتماع عاشوراییان شهرستان گلوگاه حضور پیدا می‌کنند و بعد از این مراسم، پیکر شهید «اسکندی» و «کابلی» برای برگزاری مراسمات به شهرستان جویبار منتقل خواهند شد.

ابراهیمی با بیان اینکه مراسمی با حضور این شهدای عزیز شامگاه سه‌شنبه در شهرستان جویبار برگزار خواهد شد، بیان داشت: پیکر مطهر شهیدان «کریمیان»، «تاش موسی» و «آسمیه» جهت شرکت در مراسم به مصلی شهرستان بابل انتقال خواهد یافت و ساعت ۲۲:۳۰ مردم عاشورایی این شهرستان با پیکر شهدا وداع خواهند کرد.

این مسئول با بیان اینکه چهارشنبه دوازدهم مرداد ساعت ۹ صبح پیکر مطهر شهید «تاش موسی» در شهرستان کلاردشت مورد استقبال قرار خواهد گرفت، ادامه داد: همچنین پیکر مطهر شهید «کریمیان» و «آسمیه» ساعت ۱۰ صبح در حوزه علمیه شهرستان بابل مورد استقبال قرار می‌گیرد.

ابراهیمی گتابی اضافه کرد: پیکر مطهر شهید «کابلی» و «اسکندری» ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه به شهرستان میاندورود منتقل و مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

معاون روابط عمومی و تبیلغات سپاه کربلا با بیان اینکه ساعت ۱۶ چهارشنبه پیکر مطهر شهیدان «کابلی» و «اسکندری» به شهرستان نکا منتقل خواهد شد، اظهار داشت: همین ساعت پیکر مطهر شهیدان «کریمیان» و «آسمیه» به شهرستان قریدونکنار منتقل و پیکر شهید «تاش موسی» به شهرستان عباس آباد انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه شامگاه چهارشنبه ساعت ۲۱ پیکر مطهر شهیدان «کابلی» و «اسکندری» به شهرستان قائمشهر منتقل می‌شود، گفت: در همین ساعت پیکر مطهر شهیدان «کریمیان» و «آسمیه» به شهرستان نور و شهید «تاش موسی» به شهرستان تنکابن منتقل خواهد شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: پیکر مطهر همه این شهدا پس از برگزاری مراسمات، شامگاه چهارشنبه برای برگزاری مراسم وداع و تشییع به تهران منتقل می‌شود و در برنامه‌های پیش بینی شده روز پنجشنبه در تهران حضور خواهند یافت.

این مسئول با بیان اینکه پیکر مطهر شهیدان «کابلی»، «تاش موسی» و «کریمیان» جمعه چهاردهم مرداد به مازندران برمی‌گردند، گفت: مراسم وداع با پیکر شهید «تاش موسی» ساعت ۹ صبح در چالوس برگزار می‌شود و همجنین مراسم استقبال و وداع با پیکر شهید «کریمیان» در محمودآباد برگزار خواهد شد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه غروب جمعه پیکر شهید «کابلی» در اجتماع بزرگ عاشوراییان در آمل حضور پیدا خواهد کرد، افزود: همچنین ساعت ۱۶ همین روز پیکر شهید «تاش موسی» از چالوس به نوشهر منتقل و مورد استقبال قرار خواهد گرفت و پیکر شهید کریمیان ساعت ۱۶ به شهرستان سیمرغ منتقل و در جمع عزاداران حسینی مورد استقبال قرار می‌گیرد.

ابراهیمی بیان کرد: پیکر مطهر این سه شهید مدافع حرم در شهرستان سیمرغ آورده خواهد شد و مراسم شب وداع استانی شامگاه جمعه در بوستان ولایت ساری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر این شهدا ساعت ۱۱ صبح شنبه برای انجام وداع شهرستانی به شهرستان‌های بهشهر، بابلسر و رامسر منتقل خواهد شد، تصریح کرد: مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «کابلی» صبح تاسوعا در بهشهر و مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید «کریمیان» بعدازظهر تاسوعا در بابلسر و تشییع و تدفین شهید «تاش موسی» صبح عاشورا در رامسر برگزار می‌شود.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلای مازندران گفت: مراسم استقبال، تشییع و وداع با پیکر مطهر این شهدا با حضور عاشورایی عزاداران حسینی و مردم ولایتمدار دیار علویان باشکوه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما