رئیس ‌سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد

تعمیر هواپیماهای مسافربری ۴ کشور در ایران

تاریخ انتشاريکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۴۶۳۴۹۲
رئیس ‌سازمان هواپیمایی با اشاره به خودکفایی در تعمیر هواپیماهای کشور گفت: هواپیماهای چهار کشور دیگر برای دریافت خدمات تعمیرات و نگهداری به ایران اعزام می‌شود.
۰
plusresetminus
تعمیر هواپیماهای مسافربری ۴ کشور در ایران

به گزارش بلاغ، محمد محمدی‌بخش روز گذشته اظهار داشت: در حال حاضر بخش تعمیر و نگهداری هواپیما در کشور ما به حدی از ظرفیت رسیده است که اولا همه تعمیرات هواپیماهای ناوگان، در داخل کشور انجام می‌شود، علاوه‌بر این هواپیماهای چهار کشور دیگر برای دریافت خدمات تعمیرات و نگهداری به ایران اعزام می‌شوند که فعلا به دلیل شرایط تحریمی نمی‌توانیم اسامی این کشورها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام کنیم.

وی افزود: از هشت ماه قبل هیچ‌یک از هواپیماهای ایرانی برای تعمیرات به خارج اعزام نشده است و ‌همه‌‌گونه تعمیرات در داخل کشور انجام می‌شود، البته در حوزه تامین اقلام و قطعات که باید از کارخانه‌های سازنده تامین شود، با شرایط سخت تامین قطعه می‌پردازیم.
رئیس ‌سازمان هواپیمایی کشوری همچنین با بیان اینکه سازمان هواپیمایی با شرکت‌های دانش‌بنیان به تامین قطعات می‌پردازد گفت: بخشی از اقلام مصرفی در داخل کشور تامین می‌شوند، بخشی هم از خارج کشور وارد می‌شود.

‌رد ادعای‌ پاکستانی‌ها
محمدی‌بخش در مورد ادعای سخنگوی‌ شرکت هواپیمایی پاکستان در مورد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رویداد همجواری دو پرواز در آسمان ایران گفت: ‌‌‌‌‌‌‌این اظهارنظر غیرکارشناسی بوده چون محل رویداد در ایران بوده و باید به صورت رسمی توسط سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شود، بنابراین گزارش وی غیرکارشناسی بوده است.

وی اضافه کرد: خلبان مربوطه به دلیل اشتباه در درک و مفاهمه مکالمات و بدون هماهنگی با برج پرواز اقدام به کاهش ارتفاع به صورت خودسر کرده که با عکس‌العمل برج مواجه شده است. در این زمینه نوار مکالمات خلبان بازخوانی و پیاده‌‌سازی شده و به سازمان هواپیمایی پاکستان اعلام و مراتب از مجاری قانونی رسیدگی و تذکر داده می‌شود.
رئیس ‌سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: مرجع رسیدگی به این رویداد سازمان هواپیمایی کشوری ایران و نه سخنگوی هواپیمایی پاکستان است
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷