BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> نشریه فوربس آمریکایی: ایران و روسیه گام مهمی در حذف دلار برداشتند | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۳
کد مطلب : ۴۶۳۴۸۵
نشریه فوربس طی گزارشی نوشت: ایران و روسیه با ایجاد یک سیستم تسویه با ارزهای ملی خود، گام های هرچند کوچک اما قابل توجهی را برای حذف دلار آمریکا از مبادلات تجاری دوجانبه برداشته اند.
۱
plusresetminus
نشریه فوربس آمریکایی: ایران و روسیه گام مهمی در حذف دلار برداشتند
به گزارش بلاغ، نشریه فوربس طی گزارشی با اشاره به راه اندازی مرکز مبادلات ارزی ایران (ICE) در ماه جولای و به دنبال سفر علی صالح آبادی، رئیس ‌کل بانک مرکزی ایران به مسکو و راه اندازی نماد روبل-ریال نوشت: این ترتیبات جدید بدان معناست که دو کشور می توانند بدهی مبادلات تجاری‌ شان را با ارزهای ملی هر یک از دوطرف تسویه کنند. نخستین مبادله تجاری بر این اساس در 19 جولای انجام و سه میلیون روبل معادل 48 هزار دلار تسویه شده است. در همان زمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وارد تهران شد تا با رهبر و رئیس جمهور ایران دیدار کند.
رسانه های ایران گزارش داده‌‌اند، این سیستم جدید می تواند تقاضا برای دلار در ایران را سالانه به میزان سه میلیارد دلار کاهش دهد. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴