تاریخ انتشاريکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۶۳۴۷۶
آیت‌الله رئیسی بر استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و انقلابی برای تسریع در عملیات امداد و نجات سیل‌زدگان در نقاط مختلف کشور تاکید کرد.
۰
plusresetminus
دیدار چهره به چهره رئیس‌جمهور با مردم سیل‌زده منطقه فیروزکوه

به گزارش بلاغ؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر دیروز شنبه در میان سیل‌زدگان روستای مزداران شهرستان فیروزکوه حضور یافت و از نزدیک در جریان خسارات سیل و روند امداد به سیل‌زدگان قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در جریان این بازدید با اشاره بروز سیلاب‌های متعدد در کشور در پی بارش‌های اخیر، بیان داشت: در روزهای اخیر در مجموع در ۶۶۱ نقطه کشور شاهد وقوع سیلاب بوده‌ایم.
رئیسی با بیان اینکه در پی بارش باران در نیمه‌شب گذشته، ساعت ۳ بامداد امروز با استاندار تهران تماس گرفتم تا در جریان آخرین وضع بارش‌ها و پیامدهای آن قرار بگیرم، خاطرنشان کرد: اگر چه اخبار وقوع سیل به‌طور کامل و لحظه‌ای به دست بنده می‌رسد و معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور نیز حضور میدانی دارند و مستمرا آخرین تحولات و اخبار را به بنده گزارش می‌کنند، اما با این وجود طاقت نیاوردم که اخبار را صرفا از دفترم دنبال کنم و لذا به حضور شما رسیدم تا از نزدیک پیگیر آخرین وضعیت امداد به مردم و آسیب‌دیدگان سیل اخیر باشم.

رئیس‌جمهور با اشاره به حضور تیم‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات امدادی در مناطق سیل‌زده از جمله در روستای مزداران، تصریح کرد: به لطف روحیه‌ای که امام راحل و مقام معظم رهبری در مردم دمیدند، امروز شاهد تبلور روحیه همبستگی و کمک مردم به یکدیگر هستیم. همین روحیه باعث شده که امروز اینجا مملو از نیروها و تجهیزات امدادی باشد که این بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه هرگونه نیاز برای تکمیل عملیات امداد و نجات به مردم سیل‌زده در نقاط مختلف کشور در اسرع وقت تامین خواهد شد، خاطرنشان کرد: پس از تکمیل عملیات امداد و نجات و اسکان موقت مردم، تسریع در سامان دادن منازل آسیب‌دیده از سیل اهمیت بالایی دارد که بعد از اقدامات اولیه باید هر چه سریع‌تر آغاز شود.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه وقوع چنین رخدادهایی حامل تجربه و عبرت‌هایی برای ما است، گفت: وقوع چنین رخدادهایی نشان می‌دهد که اجرای مقررات شهر‌سازی از جمله رعایت حریم رودها و مسیل‌ها و جلوگیری از ساخت‌وساز در این حریم و از سوی دیگر لایروبی به موقع مسیر رودها و مسیل‌ها باید با جدیت دنبال شود.

اجازه ندهید دشمن با فضا‌سازی‌های باطل
باعث انفعال و عقیم ماندن مسائل مهم کشور شود

رئیس‌جمهور همچنین صبح دیروز شنبه در دیدار اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، با اشاره به همزمانی برگزاری این نشست با آغاز ایام سوگواری محرم، امام حسین(ع) را پرچمدار این فریضه مهم دینی خواند و گفت: حرکت عظیم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهادت مظلومانه ایشان، گواهِ اهمیت بالای امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام است.
رئیس‌جمهور پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همه آحاد امت اسلامی دانست و تصریح کرد: جامعه‌ای که نسبت به این فریضه بسیار مهم دینی حساس نباشد، جامعه زنده‌ای نیست. برای داشتن جامعه تراز انقلاب اسلامی نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سست شود.

رئیسی با اشاره به وظیفه قانونی دولت و دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر، گفت: همه دولتمردان و دستگاه‌ها در این رابطه مسئولیت دارند و باید با دقت و جدیت وظایف خود را انجام دهند.
وی در ادامه توجه به ظرفیت عظیم مردمی در کشور و سازمان‌های مردم‌نهاد را در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: هرجا به مردم میدان داده شد، موفقیت حاصل شده است. اساساً هنر امام خمینی(ره) و رهبری آوردن مردم به میدان بود بنابراین نباید از این ظرفیت بزرگ غفلت شود.

رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر لزوم بی‌توجهی به فضا‌سازی‌های باطل در مسیر امر به معروف و نهی از منکر افزود: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود برخی افراد تحت تأثیر جو‌سازی‌ها، از وظایف قطعی و قانونی خود سر باز می‌زنند که این امری خطرناک است چرا که دشمن از همین اهرم استفاده کرده و برای عقیم ماندن بسیاری از مسایل مهم کشور، با ایجاد جو‌سازی برخی مدیران را منفعل می‌کند.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت کار تبیینی و تنویر افکار عمومی در زمینه معروف‌ها و منکرات تأکید کرد و از صاحبان نفوذ کلام خواست تا برای مردم تمایز میان حق شخصی با حقوق جامعه را به روشنی تبیین کنند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی در جامعه نباشد، همه ضرر می‌کنند، افزود: باید همه در مسیر تأمین امنیت اقتصادی و اخلاقی باشند تا جامعه از ناهنجاری‌ها دور باشد.

رئیسی با بیان اینکه دولت مصمم به امر به معروف و نهی از منکرات به‌ویژه در مسائل اقتصادی و اجتماعی است، افزود: در این زمینه وظیفه دولت از همه نهادها بیشتر است و قدردان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستیم که در راستای اجرای این فریضه مهم دینی به دولت کمک می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما