نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس:

معاون اول رئیس جمهور! کشاورزان مازندرانی را دریابید

تاریخ انتشارشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۴۶۳۴۶۵
نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار حضور وی و مسؤولان ذیربط در استان به منظور بررسی میدانی مشکلات کشاورزان مازندرانی شد.
۰
plusresetminus
معاون اول رئیس جمهور! کشاورزان مازندرانی را دریابید
به گزارش بلاغ، منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور خواستار حضور وی و مسؤولان ذیربط در استان به منظور بررسی میدانی مشکلات کشاورزان مازندرانی شد.

در این نامه که با قید فوریت ارسال شده، ضمن طرح مشکلات عدیده برنج‌کاران و تولیدکنندگان مرکبات و گوشت سفید در استان مازندران و با اشاره به خصیصه بارز دولت آیت الله رئیسی در بررسی میدانی مشکلات، از معاون اول رئیس جمهور خواست با حضور در استان از نزدیک شاهد مشکلات کشاورزان سخت کوش مازنی باشد.

زارعی خطاب به معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: استان مازندران با تولید حدود یک میلیون تن برنج و بیش از ۳میلیون تن مرکبات و تأمین بیش از ۳۰ درصد گوشت سفید کشور (مرغ و ماهی) و ۳۷ درصد جوجه یک روزه کشور، رتبه نخست تولید این محصولات غذایی را در کشور دارد؛ این در صورتی است که امکان حداقل دو برابری ظرفیت تولید با سیاست‌های حمایتی دولت وجود دارد اما این روزها تولیدکنندگان خط مقدم جنگ اقتصادی در مازندران شرایط سختی را می‌گذرانند.

برنج‌کاران نگران واردات غیر قانونی برنج در ماه‌های مرداد تا آبان هستند، تأمین برنج فقط از طریق واردات نمی‌باشد؛  تولیدکنندگان گوشت سفید کشور (مرغ و ماهی) شرایط سختی را تجربه می‌کنند؛ قیمت این محصولات در بازار ثبات ندارد. هم مصرف کننده و هم تولید کننده که اساس کار هستند نگرانند و صنعت دام و طیور در استان زیر ضربه سختی قرار گرفته است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی افزایش تولید مرکبات در سال جاری به میزان حداقل یک و نیم برابر سال گذشته و شروع برداشت در ۴۵ روز آینده موجب دغدغه جدی تولیدکنندگان گردید این در صورتی است که دولت باید در حوزه تولید نگرانی بیشتری نسبت به تولید کننده داشته باشد؛ لذا با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در موضوع تولید به خصوص محصولات کشاورزی و امنیت غذایی کشور و سیاست‌های دولت محترم در تحقق رشد اقتصادی ۸درصد در صورت افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال و بررسی موارد ذکر شده بنا به درخواست ضروری و فوری کشاورزان سخت کوش جهت حضور حضرتعالی در میدان خواهشمند است این حداقل درخواست کشاورزان که دولت حضرت آیت‌الله رئیسی که بررسی میدانی از ویژگی‌های ممتاز و راهبردی دولت است، مورد اجابت قرار گرفته و در اولین فرصت ممکن شاهد حضور جنابعالی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در استان باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰