تاریخ انتشاردوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۳۳۲۷
سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون نزدیک به یک میلیون مشترک تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، مشمول تعرفه رایگان برق شده‌اند.
۰
plusresetminus
برق یک میلیون مشترک تحت حمایت رایگان شد
به گزارش بلاغ، مصطفی رجبی‌مشهدی با اشاره به بند «ی» از تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ درخصوص رایگان شدن تعرفه برق مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که در بند «ک» تبصره ۱۵ قانون بودجه امسال تکرار شده، افزود: مددجویانی که مصرف برق آنها کمتر از ۵۰ درصد الگوی تعیین شده در منطقه باشد، مشمول تعرفه برق صفر یا رایگان می‌شوند. تاکنون نزدیک به ۳۰ درصد از حدود سه میلیون مشترک تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی؛ ‏ یعنی حدود یک میلیون مشترک، مشمول تعرفه رایگان شده‌اند.

او تصریح کرد: در مناطق عادی کشور، الگوی مصرف برق، ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است و اگر مددجویان بتوانند مصرف خود را در ماه به کمتر از ۱۵۰ کیلووات ساعت برسانند، مشمول پاداش تعرفه رایگان خواهند بود. در مناطق گرمسیر که در هر منطقه ‌این عدد بیشتر می‌شود نیز، اگر بتوانند ۵۰ درصد مصرف الگو را داشته باشند، می‌توانند از تعرفه رایگان برخوردار شوند.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: با تطبیق فهرست‌های ارسالی از سوی کمیته امداد و بهزیستی با شناسه قبوض، توانسته‌ایم این قبوض را برای مددجویان صادر کنیم و اگر فهرست‌ها مجدداً اصلاح شده و فرد جدیدی تحت پوشش قرار گیرد و معرفی شود، قطعاً آنها را هم در نظر می‌گیریم.
گفتنی است، در روزهای اخیر مصرف برق به 70 هزار مگاوات نزدیک شده که صرفه‌جویی برای گذران بدون خاموشی گرم‌ترین ماه سال را بیش از پیش ضروری می‌کند. معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: همچنان در اکثر شهرهای کشور هوای گرم و مصرف انرژی برق بالاست به‌طوری که ۶۷ هزار مگاوات را پشت سر گذاشتیم.

مصطفی پیرپیران با بیان اینکه از ساعت ۱۲ تا ۱۸ با گرم‌تر شدن هوا شاهد افزایش مصرف برق هستیم، اظهار داشت: از ساعت ۱۸ تا زمان تاریک شدن هوا مصرف برف مقداری کم می‌شود اما با تاریک شدن هوا مجدداً شاهد اوج مصرف هستیم از این‌رو از مردم عزیز خواهش می‌کنیم همچون روزهای گذشته همیاری و همکاری با ما داشته باشند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر به مردم توصیه کرد که در ساعات اوج مصرف از وسایل پرمصرف استفاده نکنند و استفاده از وسایل پرمصرف را به ساعت‌های کم‌ مصرف شبکه انتقال دهند. همچنین با خاموش کردن حتی یک لامپ LD کم‌مصرف شرکت توانیر را در گذر از گرمای تابستان کمک و همراهی کنند.

پیرپیران با بیان اینکه شبکه برق کشور ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارد، تصریح کرد: اگر هر مشترک یک لامپ LD کم مصرف ۱۰ وات را خاموش کند حدود یک درصد از اوج مصرف کشور کاهش خواهد یافت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴