تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۴۶۳۲۳۱
عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران با بیان اینکه پس از یک دوره همراه با فرازونشیب قیمت‌ها طی هفته‌های گذشته، اکنون نوسانات بازار راکد است؛ گفت: در حال حاضر مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشکل کسبه بازار طلا به مالیات و تراکنش‌ها باز می‌گردد و رقم مالیات پرداختی تا 10 برابر سالیان گذشته رسیده است.
۰
plusresetminus
نوسانات بازار طلا و سکه درجا زد/مالیات مهم‌ترین دغدغه حال حاضر کسبه صنفی
محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار کرد: پس از یک دوره همراه با فرازونشیب قیمت‌ها طی هفته‌های گذشته، اکنون نوسانات بازار راکد است.

وی افزود: در حال حاضر از یک‌سو، قیمت دلار را در کانال 32 هزار تومان، معلق نگاه داشته‌اند و از سویی دیگر نیز قیمت اونس جهانی نیز کاهش داشته است و این دو عامل موجب ثبات فعلی قیمت‌ها و نوسانات بازار است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: طی روز جاری هر گرم طلای 18 عیار، یک میلیون و 350 هزار و هر مثقال نیز 5 میلیون و 850 هزار تومان است.

نصیری ادامه داد: قیمت سکه بهار تمام بهار آزادی نیز 14 میلیون و 900 هزار تومان است.

وی تاکید کرد: نیم سکه در بازار امروز، 8 میلیون و 320 هزار و ربع سکه، 5 میلیون و 270 هزار تومان است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، با اشاره به 10 برابر شدن مالیات کسبه صنفی بازار طلا، تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مشکل کسبه بازار طلا به مالیات و تراکنش‌ها باز می‌گردد.

نصیری تشریح کرد: تراکنش‌های سال 1400 را در محاسبات مالیاتی واحدهای صنفی ملاک قرار داده‌اند و خیلی از کسبه‌ها به جهت عدم اطلاع بدون اخذ ارزش افزوده اقدام به استفاده از دستگاه‌های کارتخوان برای مشتریان کردند که جدا از مالیات، خود ارزش افزوده نیز به یک معضل برای کسبه مبدل شده است.

وی اعلام کرد: یکی از موضوعات قابل تامل در بحث مالیات به تورم ناشی از گرانی بر می‌گردد؛ یعنی مشتری در سال‌های گذشته یک جنس را دو میلیون می‌خرید که امسال باید 8 میلیون بخرد، حال جنس همان جنس است و سود کسبه نیز تغییری نکرده است اما ما باید مالیات 8 میلیون تومانی را بدهیم؛ بدون اینکه در سود ما تغییری صورت گرفته باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنف طلا و جواهر مرکز مازندران، با بیان اینکه در حال حاضر در حال پرداخت مالیات ناشی از تورم و گرانی هستیم؛  مطرح کرد: حال شما این مسئله را در طول یک سال در نظر بگیرید که مجموع تراکنش‌های ما طی سالیان گذشته از 2 میلیارد تومان فراتر نمی‌رفت اما هم اکنون با توجه به تورم موجود از 12 میلیارد تومان هم تجاوز می‌کند؛ در حالی که سود همان دو میلیاردی را دریافت می‌کنیم اما مالیات 12د میلیاردی را پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴