تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۶۳۲۱۳
مدیرکل راه‌وشهرسازی مازندران از تایید نهایی 22 هزار و 866 متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ساخت دو هزار و 411 واحد آغاز و صدور پروانه برای بیش از 5 هزار واحد نیز در حال انجام است.
۱
plusresetminus
تایید نهایی حدود 23 هزار متقاضی مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن
سیدمحمد نظری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: از مجموع ثبت‌نام کنندگان طرح نهضت مسکن ملی در مازندران، تعداد 22 هزار و 866 نفر تایید نهایی شدند.

وی افزود: تعداد 70 هزار نفر از مجموع ثبت‌نام کنندگان نیز درخواست‌شان به دلایلی همچون غیر بومی بودن، مالک بودن مسکن و نظایر آن موافقت نشد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی مازندران، خاطرنشان کرد: از مجموع نهایی پذیرفته شده 22 هزار و 866 نفر، تعداد دو هزار و 530 نفر در بانک‌های عامل، افتتاح حساب کردند.

نظری با اشاره به لزوم آورده اولیه 40 میلیون تومانی در این طرح، بیان کرد: از این رو تاکنون، تنها تعداد یک‌هزار و 285 نفر اقدام به واریز آورده اولیه کرده‌اند.

وی عنوان کرد: نسبت به زمینی که تاکنون تامین شده است، برای احداث هفت‌هزار و 550 واحد، تامین زمین صورت گرفته است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی مازندران، ادامه داد: زمین کسری حال حاضر نسبت به تعریف شده‌ها، برای جمعیت آماری حدود هجده هزار و 403 نفر است.

نظری تاکید کرد: هم اکنون تعداد واحدهای در حال ساخت در این طرح که پروژه احداث آن آغاز شده است، حدود دو هزار و 411 واحد است.

وی اضافه کرد: تعداد واحدهایی که پروانه آن در حال انجام است نزدیک به 5 هزار و 139 واحد است که از سوی شهرداری‌های استان در روند صدور پروانه قرار دارد و حدود چهار هزار و 400 واحد نیز در سیر مراحل تغییر کاربری قرار دارد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی مازندران، اتصریح کرد: برابر مبالغی که واریز شده است و تخصیص پروژه‌ای که اتفاق افتاد، فعلا مشکلی نداریم؛ اما چون دولت مکلف کرده است که باید برای چهار سال، زمین‌ها را تامین کنیم باید قادامات خود را به شکل موثرتری پیگیری کنیم تا به هدف خود برسیم.

نظری اعلام کرد: در آمار کلان ابلاغ شده برای مازندران تعداد 38 هزار واحد در نظر گرفته شد که شامل واحدهای روستایی، بازآفرینی و خود مالک است که برابر آن چیزی که اعلام شده است برای ما 12 هزار نفر در سال است.

وی مطرح کرد: متقاضیان ما فعلا دارای شرایط لازم برای رسیدن به هدف در نظر گرفته شده نبودند تا به این رقم برسیم و هم در واریزی و هم در شرایط چند گانه لازم دچار ایرادات و مشکلاتی بودند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی مازندران، متذکر شد: در حوزه خودمالک در استان مازندران با استقبال بسیار خوبی مواجه هستیم و در استان مازندران رویکرد مناسبی وجود دارد.

نظری یادآور شد: در بحث مشارکت بانک‌ها در پرداخت تسهیلات 18 درصدی از محل اختصاص 20 درصدی از مجموع تسهیلات به متقاضیان مسکن تنها بانک مسکن مشارکت رضایت‌بخشی داشته است و هم اکنون سقف این بانک نیز در پرداخت تسهیلات به متقاضیان، تکمیل شده است.

به گزارش بلاغ؛ سهمیه مازندران در طرح نهضت ملی مسکن ساخت سالانه 38 هزار واحد مسکونی و در مجموع چهار سال دولت سیزدهم 152 هزار خانه است؛ طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل،  سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد 23 سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت درشهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
مسعود
الحمدلله ان شاالله همه صاحب خونه بشن
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲