تاریخ انتشارجمعه ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۳۱۰۶
احمد وحیدی وزیر کشور در گفت وگوی رسانه‌ای درباره اجرای قانون عفاف و حجاب از جمله منع ارائه خدمات به خانم‌های بد حجاب و بی حجاب با بیان این که ما مصوبات و مقرراتی داریم که این‌ها مثل قانون است و باید اجرا شود، تصریح کرد:  فارغ از نامه نگاری‌هایی که شده، این هم مثل همه مصوبات لازم الاجراست و طبیعتا در این حوزه هم مقرراتی وجود دارد که باید دستگاه‌های مختلف اجرا کنند و چیز جدیدی نیست.
۰
plusresetminus
قانون عفاف و حجاب قانون جدیدی نیست و لازم‌الاجراست
به گزارش بلاغ؛ احمد وحیدی در پاسخ به این سوال که آیا در این مقررات و بخشنامه‌ها منع ارائه خدمات عمومی هم وجود دارد ؟ اظهار کرد: اصل داستان این است که ما مصوباتی داریم که مربوط به سال‌های گذشته است که باید اجرا شوند.  البته ممکن است کسی درباره این نامه‌ها که گفتید حرفی داشته باشد ولی اصل ماجرا این است که مصوبات حوزه عفاف و حجاب برای زمان‌های قبل است و باید رعایت شوند. 
وزیر کشور ادامه داد: من نمی‌خواهم وارد بحث‌های جزئی شوم و عزیزانی که نامه را صادر کردند باید اظهارنظر کنند ولی اصل این که باید برای ورود به اماکن مختلف مقرراتی رعایت شود چیز دیگری است مثلا الان کروناست و برای ورود به بیمارستان باید ماسک بزنید طبیعتا اگر کسی نزد به او تذکر می‌دهند.
وی افزود: عزیزان ما از نظر حجاب باید نکاتی را رعایت کنند که البته با تسامح برخورد می‌شود. یک وقتی حجاب کامل نیست کسی خیلی متوجه نمی‌شود البته توصیه است که حجاب را کامل رعایت کنند اما بعضی از افراد هستند که به شکل مصرانه می‌خواهند به رغم تذکرات مشفقانه،  حجاب نداشته باشند البته تعداد این افراد بسیار کم است که طبیعتا چنین مواردی خلاف مقررات موجود است و مثل همه مقررات برخورد می‌شود. این فقط هم مربوط به دسته‌ای است که مصرانه فاقد حجاب تعریف شده هستند یا خدای نکرده تبلیغ ناهنجاری و برهنگی می‌کنند که حتما قابل قبول نیست و مقابله خواهد شد. 

برخی فضاسازی‌های مربوط به حجاب از خارج اداره می‌شود
وزیر کشور همچنین در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره «واکنش به انتشار عامدانه تصاویر کشف حجاب در فضای مجازی که با تحریک افرادی خارج‌نشین انجام می‌شود»، تصریح کرد: بعضی از این موارد اصلا مربوط به داخل نیست و از خارج حمایت و اداره می‌شود و طبیعتاً آنان قصدهای نامطلوبی دارند و به دنبال تحمیل یک فرهنگ غلط و منحط هستند و این را راه مقابله با اسلام و نظام اسلامی قرار دادند و طبیعتاً این‌ها مواردی است که قابل‌قبول نیست.
وی افزود: این که عده‌ای در خارج بنشینند که معمولاً هم به دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی وصل هستند - و گاهی هم این امر معلوم شده است - بخواهند برای داخل تعیین تکلیف کنند، آن هم در یک مسئله با این اهمیت، قابل‌قبول نیست. ما از همه کسانی که با فضای مجازی سروکار دارند درخواست می‌کنیم که تحت تاثیر این القائات سوء قرار نگیرند که غالباً هم قرار نمی‌گیرند. اما عناصر محدودی هم اگر تحت تاثیر قرار گرفتند، طبق وظایف قانونی، دستگاه‌های مربوط به آنان تذکراتی می‌دهند که آنان هم حتماً باید این تذکرات مدنظرشان باشد و به آن عمل کنند.
وحیدی گفت: بانوان ما و دختران ما اکثرا خود را متعهد می‌دانند. عفیف‌تر و بانجابت‌تر از زنان ایرانی در هیچ کجا سراغ نداریم و این جزو افتخارات کشور ماست. در اجرای قانون حجاب با کرامت باید رفتار شود که این اقدام بر همین اساس است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴