کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با بلاغ اعلام کرد:

کاهش قیمت برنج با افزایش تولید و واردات/تامین نهاده‌ها برای کشت قراردادی

23 تير 1401 ساعت 16:14

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه با افزایش تولید و واردات برنج قیمت این محصول کاهش پیدا می‌کند گفت: کشاورزان مازندرانی تمکن مالی لازم را ندارند.


به گزارش بلاغ، علیرضا مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: امیدواریم که طی سال‌های آینده هم کشت و هم برداشت برنج به‌صورت مکانیزه انجام شود که البته این کار سختی نیست و پیش‌بینی ما این است که تا سه سال آینده این امر تحقق پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: طی دستوری که وزیر جهاد کشاورزی برای کشت قراردادی دادند، هدف این است که تولید افزایش پیدا کرده و نهاده‌ها به موقع و به میزان کافی در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: باتوجه به اینکه سطح اراضی شالیزاری در استان مازندران کوچک بوده و کشاورزان مازندرانی تمکن مالی لازم را ندارند دولت به‌دنبال حمایت از این کشاورزان است.

مهاجر یادآورشد: با افزایش تولید برنج در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان و همچنین واردات برنج، قیمت این محصول کاهش پیدا می‌کند.

پیش‌بینی برداشت مکانیزه برنج در 95 درصد از شالیزارهای مازندران

همچنین حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: خوشبختانه امسال کشاورزان مازندرانی در کشت مکانیزه 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشتند و 140 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران به زیر کشت مکانیزه رفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود 95 درصد از برداشت‌های امسال در اراضی شالیزاری مازندران به صورت مکانیزه با کمباین‌های مخصوص غلات صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: 200 میلیارد تومان تسهیلات در مرحله اول برای توسعه مکانیزاسیون به مازندران تخصیص داده شد که کشاورزان درحال معرفی برای دریافت ماشین‌آلات هستند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 463102

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/463102/کاهش-قیمت-برنج-افزایش-تولید-واردات-تامین-نهاده-ها-کشت-قراردادی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com