تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
کد مطلب : ۴۶۳۰۱۳
یک فعال اجتماعی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف نماد اصیل اسلامی ایرانی است گفت: دشمن دیگر به کنار رفتن روسری قانع نیست.
۰
plusresetminus
"حجاب و عفاف" نماد هويت و اصالت زن ايرانی/دشمن به‌دنبال برداشتن حجاب از سر بانوان است
به گزارش بلاغ، سیده‌زینب ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب، اظهارکرد: شکل نظام ما به گونه‌ای است که دین و باورهای خود را دوست دارد و حجاب به عنوان یک باور در بین بسیاری از بانوان ایرانی نهادینه شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: اهمیت حجاب و عفاف به قدری است که دشمن تمام ظرفیت خود را در این هفته به کار گرفته تا با اهرم فشار رسانه‌ای به دنبال جوسازی منفی علیه حجاب و عفت زن حرکت کند.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه حجاب درحال حاضر به عنوان یک نماد مطرح است تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی طی سال‌های اخیر با فراخوان‌های مختلف در مخالفت با حجاب به‌دنبال ضربه زدن به اصل نظام  رفته‌اند و دیگر قانع به اینکه یک دختر روسری خود را کنار بزند نیستند بلکه پافشاری می‌کنند که آن دختر در خیابان علنی به حجاب اعتراض کند تا آن‌ها به مقاصدشان برسند.

ساداتی افزود: وقتی دشمن دیدگاه‌هایی همچون نظر مقام معظم رهبری که فرمودند”خانم‌های بد حجاب نقص ظاهری دارند و ما هم نقص باطنی داریم و نباید با ایجاد نفرت با آن‌ها برخورد کرد” یا دیدگاه حاج قاسم سلیمانی که فرمودند”همان دختر کم‌حجاب دختر من است” را می‌بیند و تصاویر مراسم سرود سلام فرمانده که در سراسر کشور با حضور اقشار و پوشش‌های مختلف را مشاهده می‌کنند هراسان می‌شوند و تحرکات خود را برای ضربه زدن به باورهای اصیل اسلامی ایرانی افزایش می‌دهند.

وی تاکید کرد: حجاب و پوشش دیگر به‌عنوان هویت شده و چون دشمن این اصل را به خوبی درک کرده به‌دنبال آسیب زدن به هویت دختران و زنان ایرانی است.

این فعال اجتماعی یادآورشد: متاسفانه برخی شیوه‌های نامناسب و عملکرد نادرست موجب شده که واژه‌های مقدس جامعه ما مانند عدالت‌خواهی و حجاب به ابتذال کشیده شود و درحال حاضر به محض اینکه اسم عفاف و حجاب می‌آید، برخوردهای بد گذشته در ذهن‌ها متبادر می‌شود.

ساداتی ادامه داد: بسیاری از افرادی که شاید هم‌اکنون در جامعه برچسب بد حجاب بر روی آن‌ها زده شده، از نظر مبانی مشکلی ندارند اما به علت برخی رفتارها و نگاه‌های نامناسب دچار یک لجبازی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: البته از دولت سیزدهم انتظار داریم مسائل فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهد تا وضعیت عفاف و حجاب در جامعه سر و سامان پیدا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴