کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رویترز: تولید کشاورزی آمریکا به پایین‌ترین میزان طی 24 سال گذشته رسیده ‌است

10 تير 1401 ساعت 23:58

خبرگزاری رویترز گزارش داد: کشاورزان ادعا می‌کنند تولید محصولات کشاورزی در آمریکا درحال‌حاضر به پایین‌ترین رقم طی 24 سال گذشته رسیده‌ است.


به‌گزارش بلاغ، ادامه کمبود مواد شیمیایی کشاورزی باعث شده کشاورزان آمریکایی استفاده از علف‌کش‌های معمول را محدود کرده و برنامه کاشت خود را تغییر دهند. کشاورزان ادعا می‌کنند تولید محصولات کشاورزی در آمریکا درحال‌حاضر به پایین‌ترین رقم طی 24 سال گذشته رسیده ‌است.
این رسانه انگلیسی افزود: کشاورزان آمریکایی اعلام کردند استفاده کمتر از علف‌کش‌ها و روی‌آوردن به قارچ‌کش‌های بی‌کیفیت‌تر خطر افزایش علف‌های هرز و بیماری‌های مختلف در محصولات را، آن‌هم در زمانی‌که عرضه غلات دنیا محدود شده افزایش داده ‌است.
رویترز ادامه داد: قیمت گلیفوسات و گلوفوسینیت که از آنها برای کنترل علف‌های هرز استفاده می‌شود، بیش ‌از 50 درصد نسبت ‌به سال گذشته افزایش داشته ‌است. قیمت علف‌کش گلوفوسینیت به 50 تا 60 دلار در هر گالن رسیده است، یعنی بسیار بالاتر است 20 دلار در هر گالن در اواسط سال گذشته میلادی.
این رسانه انگلیسی تصریح کرد: شرکت چند ملیتی تولید مواد شیمیایی BASF اعلام کرد شرایط عرضه گلوفوسینیت و سایر علف‌کش‌ها تغییر چندانی در سال آینده میلادی نخواهد داشت. در این بین، متخصصان دانشگاه تگزاس هشدار داده‌اند کاهش استفاده از علف‌کش‌ها در تابستان جاری باعث می‌شود کشاورزان طی دو سال آینده درگیر مبارزه با علف‌های هرز باشند.

تأیید موضع غذایی پوتین
رویترز، کشاورزان و متخصصان آمریکایی در واقع بر مواضع پوتین؛ رئیس‌جمهور روسیه درباره نقش غرب در به‌هم ریختگی تعادل بازار جهانی غذا صحه می‌گذارند. به گزارش روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین؛ رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه پس از گفت‌وگو با رئیس‌جمهور ‌اندونزی، تاکید کرد که سیاست‌های اقتصادی کنترل نشده غرب مقصر عدم تعادل در بازار مواد غذایی است.
او در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از این دیدار گفت: البته ما در مورد موضوعاتی صحبت کردیم که امروز به تمام جهان و همه کشورها مربوط می‌شود. منظور تامین مواد غذایی و سایر محصولات کشاورزی از جمله کودهای معدنی به بازارهای جهانی است.
رئیس‌جمهور روسیه افزود: اخلال در بازار مواد غذایی نتیجه مستقیم چندین سال سیاست‌های اقتصادی غیرمسئولانه تعدادی از کشورها، هزینه‌های کنترل‌نشده و انباشت بدهی‌هاست و وضعیت از ابتدای شیوع ویروس کرونا بدتر شده است.
پوتین تاکید کرد: کشورهای غربی که نمی‌خواهند اشتباه مسیر اقتصادی خود را بپذیرند، با اعمال محدودیت در واردات کودهای روسیه و بلاروس، تولیدات کشاورزی جهانی را بیش از پیش بی‌ثبات می‌کنند.
او گفت: آنها با انجام این کار، صادرات غلات روسیه به بازارهای جهانی را با مشکل مواجه می‌کنند و امنیت کشتی‌های باری حامل غلات و پرداخت‌های بانکی تحت قراردادهای تجاری را پیچیده
می‌کنند.

آمریکا؛ عامل گرانی مواد غذایی
گفتنی است، بر اساس آمارها، 37 درصد مواد غذایی جهان در آمریکا تولید می‌شود اما 52 میلیون نفر در این کشور گرسنه و 140 میلیون نفر هم مشکل جدی تهیه غذا دارند. آمریکا از سال‌های دور بر انحصار و کنترل غذا در جهان اصرار داشته که از آن جمله تاکیدات هربرت همفری؛ معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دهه 50 میلادی است که همچنان راهبرد ایالات متحده در بحث غذا همان است.
اکنون حدود دو سال است که آمریکا با خشکسالی رو‌به‌روست و در برخی محصولات اساسی، قادر به تامین داخلی‌اش هم نیست حال آنکه آنها متعهد و مدعی تامین مواد غذایی جهان در طول بیش از 70 سال گذشته بوده‌اند اما از برتری خود برای به اسارت کشیدن دیگران استفاده کردند.

رسانه‌های آمریکایی و طرفدارانشان، همواره تلاش می‌کنند روسیه با تولید 12 درصد غذای جهان را مقصر گرانی مواد غذایی جلوه دهند اما افزایش قیمت محصولات غذایی از حدود یک‌سال قبل از جنگ اوکراین آغاز و شدت گرفت و در برخی محصولات اساسی به دو برابر رسید و پس از شروع جنگ، تشدید شد که باز هم منافع آن به سرمایه‌داران غربی رسیده است.


کد مطلب: 462793

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/462793/رویترز-تولید-کشاورزی-آمریکا-پایین-ترین-میزان-طی-24-سال-گذشته-رسیده-است

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com