تاریخ انتشارجمعه ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۶۲۷۶۹
استاندار مازندران، مردمی بودن را رمز مقبولیت آیت‌الله کوهستانی و نفوذ شخصیت آن عالم بزرگ در جان و روح مردم دانست و گفت: می‌بایست روی جنبه‌های اساسی شخصیت برجسته این غواص بحر معانی درنگ شود و لذا پژوهش در جنبه‌های متنوع شخصیت عَمَلی آیت‌الله ضرورت دارد.
۰
plusresetminus
مردمی بودن رمز مقبولیت آیت‌الله کوهستانی بود/پررنگ کردن هویت علمای دین و عالمان برجسته دینی ضروری است
به گزارش بلاغ؛ سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در پیش همایش کنگره ملی بزرگداشت حضرت آیت‌الله العظمی شیخ محمد کوهستانی (ره) که در مشهد مقدس برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) با بیان اینکه امروزدر محفل و انجمنی بزرگ گردهم آمده‌ایم که به نام و خاطره ستاره درخشان آسمان زهد و تقوی و جهد و علم و عمل و اجتهاد زینت یافته است، اظهار کرد: سخن راندن از آن اسوه زهد و فضیلت ( که بر قله پارسایی تکیه زده بود ) و بیان ویژگی‌ها و خصلت‌های ربانی و ممتاز آن انسان کامل و عارف واصل و شیخ صمدانی، کاری صعب، سخت و بسیار دشوار خواهد بود.

وی حضرت آیت‌الله العظمی شیخ محمد کوهستانی (ره)؛ را جامع و کامل‌ترین عالم معاصر استان و کشور و جهان تشیع و عارفی غریب و گمنام دانست که ضرورت دارد روی جنبه‌های اساسی شخصیت برجسته این غواص بحر معانی درنگ شود؛ افزود: با مباهات، نام مازندران را به نام آن مجاهد راه حق و لنگر فقه و تقوی پیوند می‌زنم و با افتخار می‌گویم که از سامان آن عارف عالی‌مقام می‌آیم.

استاندار مازندران، مردمی بودن را رمز مقبولیت آیت‌الله کوهستانی و نفوذ شخصیت آن عالم بزرگ در جان و روح مردم و شخصیت‌های بزرگ معاصر عنوان و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین خدمت و جهاد علمی آیت‌اللّه کوهستانی در عرصه علم و دین، تأسیس حوزه علمیه در زادگاهش، روستای کوهستان شهرستان بهشهر بود.

حسینی‌پور بر پژوهش در جنبه‌های متنوع شخصیت عَمَلی آیت‌الله شیخ محمد کوهستانی تاکید کرد و افزود: یکی از وظائف اصلی ما، پررنگ کردن هویت علمای دین و عالمان برجسته دینی است.

وی ادامه داد: مازندران مهد علویان است و با داشتن شخصیت‌های عظیمی همچون آیت‌الله کوهستانی باید ابعاد معنوی این بزرگان را به نسل امروز معرفی کنیم.

استاندار مازندران، آیت‌الله کوهستانی را یکی از علمای بزرگ استان مازندران معرفی کرد و گفت: شخصیتی با چنین شاخصه‌هایی از یک خانواده ساده به درجه‌ای دست یافت که از افتخارات جهان تشیع و عالمان دینی شد، لذا باید قدر این گوهر ذی‌قیمت را دانست.

حسینی‌پور با بیان اینکه دیار علویان در خطه سبز شمال کشور دارای فرهیختگان و عالمان به‌نام بوده که علاوه بر استان مازندران در سطح کشور نیز معرف عموم هستند، گفت: می‌توان با برخورداری از این نعمات و هویت‌های معنوی در مقابل تهاجم فر هنگی دشمنان بهره‌گیری کرد.

وی، دیار علویان را از مهم‌ترین شاخصه‌های مازندران دانست و عنوان کرد: مازندران ثقل و‌ مرکز پرورش علمای بزرگ و دینی است که آیت‌الله کوهستانی با دارا بودن فضیلت و جهاد در راه خدا نمونه‌ای ممتاز در دیار علویان بوده است.

گفتنی است در این همایش همچنین حجت‌الاسلام جباری امام جمعه شهرستان بهشهر، جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، بلخاری رئیس انجمن مشاهیر و مفاخر، شالویی مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت‌الله علم‌الهدی و آیت‌الله محمدی لائینی، نمایندگان رهبر معظم انقلاب در استان‌های خراستان رضوی و مازندران و نیز آیت‌الله مروی، تولیت آستان قدس رضوی نیز سخنرانی کردند.

بر اساس این گزارش، در این همایش که در سالن آیت‌الله طبرسی (ره) مرکز پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی مشهد مقدس برگزار شد؛ با حضور شریعتی نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران، حجت‌الاسلام محمدی لائینی امام جمعه نکا، میرزایی فرماندار شهرستان بهشهر و نیز روحانیون، علما، شخصیت‌ها و مدیران کشوری، اساتید دانشگاهی، پژوهندگان و صاحب نظران حوزه‌های علوم و معارف دینی، اندیشوران از سراسر کشور و برخی میهمانان ویژه همراه بود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴