دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران عنوان کرد:

ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب به تمام دستگاه‌های اجرایی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۴۶۲۷۳۹
دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به تدوین شاخص‌های عفاف و حجاب و ابلاغ آن توسط ستاد به کلیه دستگاه‌های اجرایی سطح استان، گفت: از کلیه مدیران و روسای دستگاه‌ها انتظار داریم نسبت به این رعایت این شاخص‌ها در مجموعه تحت هدایت خود اهتمام کامل داشته باشند.
۰
plusresetminus
ابلاغ شاخص‌های عفاف و حجاب به تمام دستگاه‌های اجرایی
به گزارش بلاغ، مهرداد محمدی در نشست ساماندهی بوستان ها، تفرجگاه ها و اماکن عمومی استان مازندران در ایام تابستان و حضور گردشگران و مسافران با محوریت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام جواد (علیه السلام) و یاد و نام شهدای هفتم تیر به ویژه آیت الله بهشتی(ره) به آغاز فعالیت قرار گاه ۲۱ تیر در مازندارن اشاره و اظهار کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و نظارت بر رعایت اصل عفاف و حجاب در دستگاه‌ها بر اساس قانون، از مهمترین برنامه‌های در دست اقدام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان است که به همین منظور ستاد در نظر دارد اقدامات قانونی خود را در قالب قرارگاه ۲۱ تیر و از دستگاه‌های اجرایی به ویژه مسئولین جامعه آغاز کند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مازندران افزود: براین باور معتقدیم اگر مسئولان اصلاح شوند و به قانون عمل نمایند، آحاد جامعه نیز به سمت اصلاح سوق پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به تدوین شاخص‌های عفاف و حجاب و ابلاغ آن توسط ستاد به کلیه دستگاه‌های اجرایی سطح استان، تصریح کرد: از کلیه مدیران و روسای دستگاه‌ها انتظار داریم نسبت به این رعایت این شاخص‌ها در مجموعه تحت هدایت خود اهتمام کامل داشته و با هیات‌های نظارت و ارزیابی این ستاد همکاری لازم را بعمل آورند.

 محمدی ضمن تحسین عملکرد پلیس امنیت اخلاقی در بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: مقام معظم رهبری بحث امنیت روانی را در مقوله اجرای طرح های امربه معروف و نهی از منکر خواستار شدند و تحقق این مهم نیازمند عملکرد درست دستگاه های با مسئولیت قضایی است.

 وی با بیان اینکه برای داشتن مازندران سالم و پیشرفته باید پیوست فرهنگی و اجتماعی مناسب تدوین شود، افزود: اقدامات خوبی توسط مجموعه های فرهنگی صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب باید بیشتر کار کرد.

 محمدی به فرا رسیدن فصل تابستان و حضور مسافران و گردشگران در استان مازندران و احتمال بروز اقدامات هنجارشکنانه توسط برخی افراد در اماکن عمومی و فضای شهری به ویژه در بوستان ها و تفرجگاه ها و همچنین عدم رعایت قوانین و احکام الهی توسط برخی اصناف اشاره واظهار کرد: مازندران با سه و نیم میلیون جمعیت در پیک مسافرت با جمعیت ۳برابری مواجه است و باید بستر های فرهنگی در حوزه ایجابی طرح ریزی و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در ایام تابستان با ناهنجاری ها ساماندهی شده توسط عوامل دشمنان انقلاب در داخل و خارج کشور هستیم و باید برای مواجه با این تحرکات ضد اخلاقی دشمن برنامه ریزی کرد، گفت: افرادی تحت تاثیر فضای مجازی در اماکن عمومی ناهنجاری هایی را رقم می زنند که مدیران دستگاه ها باید برای مقابله با این ناهنجاری ها در بین کارکنان اداره تابعه فرهنگسازی داشته باشند.

 این مسئول با بیان اینکه تلاش داریم تا ۲۱تیرماه برنامه های ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان مازندران در ادارات و دستگاه های اجرایی استان پیاده سازی و عملکرد ها از سوی دستگاه ها به ستاد ارائه شود، گفت: باید برای مقابله با تحرکات استکبار در بحث ترویج بی بندباری در ایران اسلامی بخش مردمی را با خود همراه کنیم.

محمدی با بیان اینکه اصلاح وضعیت نامطلوب پوشش در جامعه را با اجرای طرح جامع عفاف و حجاب پیگیر هستیم، افزود: توقف روند روبه رشد بدحجابی در بازه زمانی مشخص، بازگشت حجاب به روند قانونی و شرعی، ارتقای وضعیت حجاب جامعه از مهمترین اهداف این طرح است.

 وی عدم تنش زدایی، اقناع فکری، شروع از دستگاه‌هاي دولتی، مستمر بودن، مردمی بودن، همه جانبه و فراگیر، توامان نمودن کار فرهنگی و کار اجرایی را ویژگی های این طرح اعلام کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴